هشتگها میتوانند به استراتژی اینستاگرام شما قدرت داده و یا آن را نابود کنند. اگر از هشتگگذاری در اینستاگرام به درستی استفاده کنید پستهای شما در معرض دید افراد بیشتری قرار میگیرد.
در صورت استفاده غلط از هشتگها، صفحه شما دچار آسیبهایی از جمله آزردگی فالوئرهای بالقوه از طریق ورود به هشتگهای نامربوط تا محدود شدن توسط الگوریتم اینستاگرام خواهد شد.
برای استفاده موثر از هشتگگذاری در اینستاگرام و افزایش ریچ، لازم است از کاربرد دقیق هشتگها آگاه شوید و بدانید که چگونه از هشتگها در استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید.
هشتگ اینستاگرام چیست؟
هشتگ عبارت است از ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایمویجیهایی که پس از نماد # قرار میگیرند (مثلا #نه_به_محدودیت_اینترنت). هشتگها به منظور طبقهبندی محتوا و قابلیت دیدهشدن بیشتر (افزایش ریچ) استفاده میشوند.
هشتگها قابلیت این را دارند که روی آنها کلیک شود. هرکسی روی یک هشتگ اینستاگرام کلیک کند یا اینکه در قسمت جستجوی اینستاگرام هشتگ موردنظر را سرچ کند، با صفحهای روبرو خواهد شد که همه پستهای حاوی هشتگ موردنظر در آن قرار دارند.
چرا باید از هشتگگذاری در اینستاگرام استفاده کنید؟
هشتگها راه مهمی برای گسترش مخاطبین اینستاگرام شما و افزایش ریچ هستند. وقتی از یک هشتگ استفاده میکنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ دیده خواهد شد. اگر هشتگ را در قسمت اِستوری استفاده کنید، اِستوری شما در دسته اِستوریهای مرتبط با آن هشتگ قرار میگیرد و همچنین در صفحه آن هشتگ در معرض بازدید قرار میگیرد.
علاوه بر این کاربرهای اینستاگرام میتوانند هشتگها را به انتخاب خود دنبال کنند، به این معنا که حتی اگر فالوئر شما نباشند، پستهای هشتگ شده شما را در صفحه اینستاگرام خودشان میبینند.
هشتگگذاری در اینستاگرام راه مهمی برای ایجاد جامعهای از مخاطبین آنلاین است و افراد را نسبت به پیوستن به برند شما ترغیب میکند.
به خاطر داشته باشید محبوب ترین هشتگهای اینستاگرام لزوماً اثربخش ترین آنها نیستند. تعداد زیاد پستهای مربوط به یک هشتگ در کنار اینکه حاکی از عده زیادِ افرادی است که آن هشتگ را دنبال میکنند، به این معنی هم هست که انبوهی از محتوا برای این هشتگ وجود دارد و ممکن است پستهای شما در این بین نادیده گرفته شوند. اینستاگرام استفاده از ترکیب هشتگهای محبوب و اختصاصی را برای بدست آوردن مخاطبین متنوع از عام تا خاص پیشنهاد میکند.
انواع هشتگهای محبوب در اینستاگرام
اینستاگرام هشتگها را به 9 دسته جداگانه تقسیم میکند:
- هشتگ محصول یا خدمات: شامل کلمات کلیدیِ اصلی برای توصیف محصول یا خدمات شما میشوند، مثل: #کیف_دستی یا #رستوران
- هشتگ اختصاصی (نیش): این دسته کمی خاصتر و نشان دهنده جایگاه دقیق شغل شما هستند، مثل: #بلاگر_غذا یا #بلاگر_سفر
- هشتگ مجموعه افراد حوزه یک صنعت: مجموعه افرادی در اینستاگرام وجود دارند که این هشتگ ها به شما کمک میکنند تا آنها را بیابید و به جمعشان ملحق شوید. مثل #باغبانهای_اینستاگرام یا #صنعتگران_اینستاگرام
- هشتگ مخصوص به رویدادهای خاص یا هشتگهای فصلی: این دسته شامل تعطیلات مناسبتی و یا تعطیلات فصلی مثل #روزهای_تابستان میشوند و همچنین میتوانند به روزهای مناسبتهای ملی مثل #روز_معلم و یا #روز_دانشجو اشاره کنند.
- هشتگ لوکیشن: حتی اگر در پست اینستاگرامی خود به لوکیشن اشاره کردهاید، باز هم فکر خوبی به نظر میرسد اگر از هشتگی استفاده کنید که به موقعیت مکانی شما اشاره دارد مثل: #تهران و یا #برج_میلاد_تهران
- هشتگ روزانه: هر روزی هشتگهای مخصوص به خودش را دارد، از #شنبه_خر_است تا #جمعه_مبارکه.
- هشتگ عبارات مرتبط: این دسته از هشتگها، ترکیبی از عناصرِ هشتگهای محصول، هشتگهای اختصاصی و یا هشتگهای گروههای خاص است. این هشتگها در اصل عباراتی هستند که افراد برای پیوستنِ آهسته به درون جامعههای بزرگتر آنلاین به کار میبرند. مثل: #اونی_که_پرسه_میزنه یا #من_نویسنده_ام
- هشتگ مخفف: این نوع هشتگها در فارسی کاربرد چندانی ندارند. شاید شناخته شدهترین آن #برجام باشد که مخفف برنامه جامع اقدام مشترک است. اما در انگلیسی تا دلتان بخواهد کاربرد دارد. مثل #TBT از حروفِ اول کلمات Throwback Thursday یا #YOLO برای you only live once به معنی “تو فقط یکبار زندگی میکنی”.
- هشتگ ایموجی: این هشتگها شامل ایموجیها به تنهایی و به خودی خود میشوند، مثل # 😆 و یا کلمات و عبارتهایی بعلاوه ایموجی که به آن متصل است، مثل: #جهت ➡
چه تعداد هشتگ در اینستاگرام قابل استفاده است
شما میتوانید در یک پست معمولی حداکثر تا 30 هشتگ و در یک اِستوری تا 10 هشتگ را استفاده کنید. اگر بیش از این تعداد را استفاده کنید کپشن یا کامنت شما پست نخواهد شد.
البته فقط بخاطر این که قادر به این تعداد هشتگگذاری در اینستاگرام هستید به این معنی نیست که باید از تمام آنها استفاده کنید. تعداد دقیقی از هشتگهای قابل استفاده برای هر کسب و کار و یا حتی برای پست های مرتبط با آن موجود نیست.
طبق نظر عموم حدود 11 هشتگ، عدد خوبی برای شروع است. اما میانگین بیشترین تعداد هشتگ مورد استفاده در اینستاگرام بین 1 تا 3 هشتگ است. اینستاگرام در آخرین اطلاعیه خود تعداد بهینه هشتگ را 5 عدد عنوان کردهاست.
لازم است در این زمینه کمی تست کنید تا متوجه شوید که چه تعداد هشتگ برای کار شما بهتر عمل میکند.
چه تعداد هشتگ در اینستاگرام قابل استفاده است
ممکن است بعد از زمان قابل توجهی که صرف خلق یک کپشن عالی برای اینستاگرام کردهاید، مایل نباشید پست خود را با تعداد زیادی از هشتگها به اتمام برسانید. خوشبختانه دو روش آسان وجود دارد که به کمک آنها هشتگهای شما کمتر در معرض دید قرار میگیرند.
چطور هشتگها را در کامنت پنهان کنیم؟
- کپشن خود را مثل همیشه بنویسید اما هیچگونه هشتگی در آن نباشد.
- به محض اینکه پست شما به اشتراک گذاشته شد وارد قسمت کامنت گذاری شوید.
- هشتگهای مدنظر خود را در قسمت کامنت وارد کنید و سپس روی گزینه ارسال کامنت کلیک کنید.
- در موبایل تا زمانی که کاربر روی گزینه مشاهده سایر کامنتها نزند، هشتگهای شما برای وی قابل مشاهده نخواهند بود. اما در نسخه اینستاگرام برای کامپیوتر کامنت شما در جایگاه بالاترین کامنت به چشم خواهد آمد. پس اگر هدف شما مخاطبینی است که از گوشی موبایل استفاده میکنند، این ترفند بهتر کار میکند.
چطور هشتگها را در کپشن پنهان کنیم؟
میتوانید از هشتگها طوری در متن کپشن استفاده کنید که خیلی به چشم نیایند.
- بعد از نوشتن کپشن روی گزینه Enter یا Return (در صفحه کلید) بزنید. اگر این دو گزینه را نمیبینید روی گزینه 123 بزنید (تا قسمت نمادها و اعداد صفحه کلید برای شما باز شود).
- یک علامت نگارشی وارد کنید (یک نقطه یا یک خط اسلش/ را امتحان کنید) سپس دوباره گزینه return را لمس کنید.
- مراحل 1 تا 3 را حداقل سه بار تکرار کنید.
- اینستاگرام کپشن را بعد از سه خط پنهان میکند، بنابراین تا زمانی که فالوئرهای شما روی گزینه …more نزنند هشتگهای شما در معرض دید نخواهند بود. حتی در صورت دیده شدن (بخاطر اینکه چند خط با انتهای کپشن فاصله دارند) از کپشن شما جدا به نظر میرسند.
چطور هشتگها را در استوری پنهان کنیم؟
شما میتوانید هشتگها را در استوریهای اینستاگرام هم پنهان کنید. به سادگی کلمه هشتگشده را (با لمس صفحه گوشی) بگیرید و با فشردن و جمعکردنش آن را کوچک و کوچکتر کنید. همچنین میتوانید از قابلیت اِستیکر هشتگ که در اِستوری موجود است استفاده کنید و با ضربهای بر روی آن پس زمینه سفیدش را به یک پس زمینه نیمه شفاف تبدیل کنید.
اگر میخواهید هشتگ خود را به کلی پنهان کنید، میتوانید یک ایموجی، اِستیکر یا گیف را به صفحه بچسبانید تا هشتگ زیر آن پنهان شود.
چطور هشتگهای ترندشده را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
درست برعکس توییتر، اینستاگرام فهرست هشتگ های ترندشده را در دسترس قرار نمیدهد. با این وجود، اگر شما یک هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید تعداد پستهایی که از آن استفاده کردهاند را ملاحظه خواهید کرد. همچنین فهرستی از دیگر هشتگهای محبوب اینستاگرام که از کلمات مشابه با جستجوی شما استفاده کردهاند و تعداد پستهایی که شامل آنها میشوند را خواهید دید.
برای جستجوی یک هشتگ روی نسخه کامپیوتری اینستاگرام، هشتگ را بهمراه نشانه # در قسمت جستجو وارد کنید. برای جستجو در موبایل عبارت مورد نظر را در قسمت جستجو وارد کنید و روی گزینه tag (گزینه سوم به سمت راست) بزنید.
اگر به فید اینستاگرام دقت کنید، هشتگ های ترند شده را خیلی زود و به محض پدیدار شدن خواهید دید. با این حال سریع به دنبال استفاده از هشتگ های ترندشده نباشید. فقط از هشتگهای ترندشدهای استفاده کنید که نزدیک به کسب کار شما و محتوای پستهای شما هستند.
جستجوی هشتگ در اینستاگرام: چطور بهترین هشتگ اینستاگرام برای برند خودتان را پیدا کنید
شما میتوانید عکس خود را در یکی از انبوه وبسایتهای هشتگ ژنراتور اینستاگرام بارگذاری کنید و تعداد زیادی پیشنهاد هشتگ رایگان دریافت کنید. اما این پیشنهادات به اندازه جستجوی خودتان استراتژیک و موثر واقع نمیشوند.
در ادامه نکاتی به منظور بالا آمدن با هشتگگذاری در اینستاگرام گفته شده است که شما را به سمت افزایش ریچ و تعامل بیشتر خواهند برد.
رقبا را ارزیابی کنید
هیچ لزومی ندارد که شما استراتژی هشتگگذاری در اینستاگرام خود را بشدت نزدیک به رقبایتان شکل دهید، اما با یک نگاه به هشتگهایی که استفاده میکنند میتوانید سرنخهای خوبی درباره اینکه چه چیزی برای دیگران در حوزه شما اثربخش است را دریافت کنید.
ممکن است هشتگهای جدیدی را برای اضافه کردن به فهرست خودتان کشف کنید. یا حتی ممکن است فکرکنید که نیازی نیست برای مخاطب یکسان رقابت کنید. در این صورت میتوانید هشتگهای جایگزین را برای استفاده پیدا کنید.
مخاطبان شما به طور معمول از چه هشتگهایی استفاده میکنند
اگر مخاطبین شما به طور معمول از یک هشتگ مشخص استفاده میکنند، ممکن است سایر افرادی هم که به آن هشتگ علاقمند هستند و از آن استفاده میکنند تبدیل به مخاطب شما شوند. پیدا کردن این مجموعه افراد در اینستاگرام و دسترسی به افرادی که بنظر میرسد بیشترین علاقه را به حوزه کسب و کار شما دارند، یک راه مهم برای گسترش مخاطبین شماست.
نگاهی به فالوئرهای برتر خود داشته باشید و ببینید چه هشتگهایی استفاده میکنند. ابزار جستجوی اینستاگرام میتواند اطلاعات اضافهتری درباره اینکه فالوینگهای شما به چه هشتگ هایی اهمیت میدهند، در اختیارتان قرار دهد. زمانی که شما یک هشتگ را جستجو میکنید، ابزار جستجو به شما نشان میدهد که افرادی که دنبال میکنید آن هشتگ را دنبال میکنند یا خیر (توجه کنید این مورد فقط برای موبایل قابل دسترسی است و نه برای کامپیوتر).
از ویژگی هشتگهای مرتبط اینستاگرام استفاده کنید
در هر صفحه هشتگ، درست در بالای صفحه از طریق گزینه های Top و Recent شما با فهرستی از هشتگهای مرتبط با آن روبرو خواهید شد که میتوانید با کشیدن صفحه به سمت چپ در میان آنها چرخی بزنید.
این روشی عالی برای پیداکردن هشتگهای مرتبطی است که ممکن است کمی اختصاصیتر از هشتگهای کلمات کلیدی اصلی که در جستجوی آن هستید، باشند. هرچه هشتگها اختصاصیتر باشند به معنی این است که مخاطبان هدفمندتر بیشتر و محتوای کمتری برای رقابت وجود دارد. این هشتگها بهترین نمونهها برای برندهای اینستاگرامی هستند. برندهایی که قصد ملحق شدن به جامعههای بزرگتر مخاطبین پرشور را دارند.
یک هشتگ برندشده بسازید
احتمالا بهترین هشتگ برای برند شما همانی است که خودتان می سازید. هشتگ برندشده کلمهای است که شما برای ترویج برند یا کمپین خود، آن را تگ میکنید.
سپس با قراردادن هشتگ برندشده خود در بایو و یا کپشن پست و استوریهای خود، امکان شناختنِ آن را به مخاطبین خود میدهید. حتی میتوانید با راهاندازی یک مسابقه، علاوه بر معروف کردن هشتگ برندشده خود، محتواهای ساخته شده توسط کاربران را دریافت کنید. برای مثال #نئوبانک.
هشتگ برند شده خود را چه در اینستاگرام و چه در سایر شبکههای اجتماعی مورد استفاده خود حتما پیگیری و دنبال کنید. این امر باعث میشود تا موارد استفاده آن را ملاحظه کنید. به دنبال فرصتهای مناسب برای اشتراک گذاری مجدد محتوای خوب مرتبط با هشتگ خود و برقراری ارتباط با افراد پرمخاطبی که از هشتگ شما استفاده کردهاند باشید.
برای دنبال کردن یک هشتگ در اینستاگرام به سادگی روی آن ضربه بزنید و سپس گزینه آبی Follow را در صفحه هشتگهایی که باز میشود، لمس کنید.
چطور از هشتگها در اینستاگرام استفاده کنید - 7نکته و ترفند
1. از Insight استفاده کنید تا ببینید کدام هشتگها بهتر کار میکنند
اگر از قسمت تنظیمات و لمس گزینه switch to business account صفحه اینستاگرام خود را به یک صفحه بیزینسی تبدیل کنید، گزینه insight در قسمت پایین پستهای شما نمایان خواهد شد. به کمک این قسمت شما میتوانید آمار ایمپرشنی که با استفاده از هشتگگذاری در اینستاگرام بدست آمده است را بررسی کنید.
- پستی که مایل به بررسی داده های آن هستید را انتخاب کنید و روی گزینه view insights در قسمت پایین پست سمت چپ بزنید.
- صفحه را به بالا بکشید تا کل داده ها از جمله تعداد ایمپرشن (impression) هشتگها را بررسی کنید.
- این داده ها به شما کمک میکنند تا هشتگهایی بسازید که بیشترین تاثیر را در افزایش ریچ شما دارند.
2. از هشتگها در اِستوری اینستاگرام استفاده کنید
صفحههای هشتگ در گوشه بالا سمت چپ یک آیکون اِستوری دارند. اگر روی آن ضربه بزنید مجموعهای از استوریها را ملاحظه میکنید که با هشتگ موردنظر در صفحههای عمومی پست شدهاند.
دو روش برای اضافهکردن هشتگ به استوری وجود دارد. اولین روش استفاده از اِستیکر هشتگ است. روش دوم به سادگی از قسمت کیبورد نماد # را بیابید و (بلافاصله بعد از آن) کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید.
3. از کاربرد هشتگهای ممنوعه و یا اسپم اجتناب کنید
هنگامی که محتوای نامناسب با یک هشتگ مرتبط میشود، اینستاگرام ممکن است آن هشتگ را محدود کرده و مانع از دسترسی کاربران به آن شود.
محدود شدن به این معنی نیست که اصلا نمیتوانید از آن هشتگ استفاده بکنید. بلکه اگر شما روی هشتگ کلیک کنید، تنها میتوانید پستهای برتر مرتبط با آن را ببینید و هیچ یک از پستهایی که به تازگی بارگذاری شدهاند را نخواهید دید و هیچ اِستوری مرتبط با آن یافت نخواهد شد.
در اینجا به این میپردازیم که اگر از یک هشتگ ممنوعه استفاده کنید چه اتفاقی رخ میدهد:
تنها راه برای متوجه شدن ممنوعیت یک هشتگ این است که قبل از استفاده آن را چک کنید. وقتی قصد اضافه کردن هشتگ خاصی به مجموعه هشتگهای خود را دارید حتما این راهکار را پیش بگیرید. بکارگیری یک هشتگ ممنوعه میتواند موجب کاهش تعامل مخاطب با شما شود، چرا که الگوریتم اینستاگرام ارزش محتوای شما را کاهش داده و به دنبال آن حتی استفاده از هشتگهای مجاز هم اثرگذاری ناچیزی برای شما خواهند داشت.
برخی هشتگها با وجود اینکه محدود نیستند اما باید از کاربرد آنها اکیدا پرهیز کرد. هشتگهایی مثل: #من_را_دنبال_کن ، #لایک_برای_لایک ، #فالو_برای_فالو و یا از این دست.
استفاده از این موارد توجه ربات ها، صفحات بیمحتوا و سایر کاربران اینستاگرامی که اصلا قصد تعامل با شما را ندارند را به صفحه شما جلب میکند. همچنین این نوع هشتگگذاری در اینستاگرام، برند شما را به عنوان چیزی که با محتوای نامطلوب همسو است به فالوئرهایتان معرفی می کند که به هیچ وجه دیدگاه خوبی نیست.
4. نحوه عملکرد صفحات هشتگ را درک کنید
صفحات هشتگ راه خوبی برای نمایش محتوای شما به مخاطبین جدید است، بخصوص اگر شما در قسمت بالای این صفحه قرار بگیرید.
صفحات هشتگ تمامی مطالب مرتبط با آن هشتگ را به نمایش میگذارند. اگر یک نفر به دنبال یک پست باشد و پست های شما جزو جدیدترین پستهای یک صفحه هشتگ باشد، اولین چیزی که با آن برخورد کند پست شماست.
البته در مورد هشتگ های کمتر شناخته شده و یا حقیقتاً خاص (نیش) به سادگی میتوان در قسمت پست های جدید (Recent) قرار گرفت. به خاطر داشته باشید که پستهای بخش Recent در اصل به ترتیب زمانی که منتشر شدهاند، دیده میشوند. اگر بعد از اشتراکگذاری پست هشتگها را در قسمت کامنت یا از طریق ویرایش پست به آن اضافه کنید، سبب وارد شدن پست شما به آخرین پستها در صفحه هشتگ نخواهد شد.
5. از هشتگهای نامربوط یا تکراری استفاده نکنید
احتمالاً ساده ترین راه، کپی کردن لیست بلندبالایی از هشتگهای همیشگی و الصاق آن در قسمت کپشن هر پست است، اما بهتر است این کار را نکنید. در دستورالعملهای جامعه اینستاگرام (Instagram’s community guidelines) به وضوح بیان شدهاست که “پست کردن کامنتها یا محتوای تکراری” مطلوب نیست. اگر برای تمام پست ها از هشتگهای یکسان استفاده کنید، محتوای شما توسط الگوریتم محدود خواهد شد.
زمانی که یک پست را بارگذاری می کنید، فقط هشتگ های مرتبط به همان پست را استفاده کنید. برای مثال اگر در یک پست از هشتگ #عشق_سفر استفاده کنید، محتوای پست شما باید در زمینه جهانگردی باشد تا بتواند لایک، کامنت و اشتراکگذاری را جذب کند.
هدف این نیست که افراد زیادی پست شما را ببینند، هدف این است که پست شما توسط مخاطبین واقعی خودش ملاحظه شود. با این روش هشتگگذاری در اینستاگرام، تعامل بالاتر و دنبال کنندگان بیشتری را جذب میکنید. برای هر پست کلمات کلیدی صحیح را انتخاب کنید.
6. اطمینان حاصل کنید که معنای کلماتی که هشتگ میکنید دقیقاً همان معنای مورد نظر خودتان است
هشتگ ها اغلب زنجیره ای از کلمات به هم پیوسته هستند. کلمات معمولا بلافاصله پس از اتمام کلمه قبلی پشت سر هم نوشته می شوند که این مسئله ممکن است باعث ایجاد ابهاماتی شود. این مورد مخصوصا در کلماتی که امکان پیوسته نوشتن آنها در فارسی وجود دارد دیده میشود.
برای مثال، #مادرخانه را میتوان به دو صورت مادرِ خانه یا ما در خانه خواند.
برخی اوقات برندها بدون توجه به مضمون و داستان پشت یک هشتگ، برای اینکه از غافله جا نمانند به سرعت در پستهای جدید خود از آن هشتگ استفاده میکنند. اگر مضمون هشتگ چالش برانگیز باشد، سبب ایجاد یک بحران برای آن برند میشود. گاهی اوقات برندها قبل از ایجاد کمپین، کاربرد هشتگها را ارزیابی نمیکنند.
7. هشتگها را برای استفاده مجدد در آینده ذخیره کنید
اگر شما اغلب از یک مجموعه هشتگ یکسان استفاده می کنید، می توانید آن را در قسمت نوت گوشی خود را ذخیره کنید تا هربار نیاز به تایپ مجدد نداشته باشید.
صبرکنید! مگر همین چند لحظه پیش نگفتیم که از هشتگهای یکسان در پست های متعدد استفاده نکنید؟ بله. شما نباید از هشتگهای یکسان بیش از اندازه استفاده کنید. بهتر است فهرستی از هشتگهای متنوع داشته باشید که هرکدام از آنها مربوط به محتواهای مختلف شماست. حتی میتوانید چند لیست جداگانه از هشتگهای مرتبط با پستهای گوناگون خود داشته باشید.
با ذخیره داشتن هشتگها میتوانید هربار برای پست گذاشتن به جای فکر کردن و یا جستجوی هشتگها، تعدادی از آنها را برای پست خود انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید هرکدام از هشتگهای اینستاگرامی که برای یک پست استفاده میکنید، باید همسو با محتوا باشند و تکراری نباشند. از کپی کردن فهرست هشتگها و بکارگیری آن برای تمامی پستها بپرهیزید.
اگر مدیریت و تولید محتوای اینستاگرام برای شما دشوار است، نگران نباشید. ما در نارون با بکارگیری ابزارهای تخصصی و متدهای مورد تایید اینستاگرام، به شما کمک میکنیم تا تنها بر بعد فنی حرفه خود متمرکز شوید. با خدمات بازاریابی شبکههای اجتماعی نارون آشنا شوید.
تجربههای خود در زمینه هشتگگذاری در اینستاگرام و افزایش ریچ را با ما و مخاطبان نارون به اشتراک بگذارید. سوالی هم اگر داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.
4 پاسخ
خیلی مطالب خوبی دارید و اکثرا خوندمشون،موفق باشید
سلام
خدا قوت برای مطالب مفیدتون.
مشاوره هم میدید؟
ممنون از اطلاعاتی که در مورد هشتگ گذاری در اختیارمون قرار دادید
سلام. مسعود هستم. ممنون از مطالب خوبتون. عالی بود. امیدوارم همیشه موفق باشید.