استراتژی شبکه های اجتماعی

تاثیرگذار و الهام بخش باشید

اگر استراتژی شبکه های اجتماعی شما به دقت برای مخاطب هدف طراحی شده باشد، نام شما به عنوان برندی ماندگار در ذهن مخاطب نقش خواهد بست. آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون به لطف تخصص و تجربه کارشناسان خود، استراتژی های موفقی را برای کسب و کارهای مختلف پایه ریزی کرده است.

ما در طراحی استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی، گرفتن نتیجه واقعی را در تمامی مراحل اولویت قرار می دهیم. همین امروز با ما تماس بگیرید و برای آشنایی با امکاناتی که برای شما فراهم می کنیم از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی چیست

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی سند یا برنامه ای است که در آن اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی، روش های مورد استفاده برای رسیدن به آن ها، و معیارهای ردگیری پیشرفت تعیین شده است. در این برنامه بایستی اهداف مربوط به هر کانال یا مدیوم، به تناسب آن پلتفرم مشخص شوند.  

یک استراتژی خوب بایستی تقویم زمانی تولید محتوا را مشخص کرده و انعطاف پذیری لازم برای بهره گیری از فرصت های پیش رو یا ترندهای روز را داشته باشد.

چرا داشتن استراتژی شبکه های اجتماعی مهم است

با استراتژی شبکه های اجتماعی تاثیرگذار و الهام بخش باشید

فعالیت در شبکه های اجتماعی بدون داشتن استراتژی بیشتر از سودی که برای کسب و کار شما داشته باشد، به ضرر شما خواهد بود. انتشار بی هدف و پراکنده پست ها و نتیجه بخش نبودن این کار باعث ناامیدی، هدر رفتن هزینه و از دست رفتن زمان شما می شود.

استراتژی شبکه های اجتماعی

ایجاد یک هویت قدرتمند

اولین دلیل برای داشتن استراتژی در شبکه های اجتماعی، تاثیر آن بر ایجاد یک هویت قدرتمند دیجیتال است. با استراتژی قادر به تدوین یک برنامه زمانی مشخص برای انتشار پست خواهید بود. این قانون اول شبکه های اجتماعی است. تداوم پست گذاری. نداشتن تداوم در انتشار پست دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری از فعالیت های آنلاین اجتماعی کسب و کارهاست.

01

استراتژی شبکه های اجتماعی

صرفه جویی در زمان

دانستن این که قرار است در هفته آینده چه پست هایی ارسال کنید و آماده کردن آن ها از قبل، باعث آسودگی خاطر و انتقال تمرکز به رشد ابعاد فنی کسب و کار می شود. با استراتژی دیگر نیاز نیست کار تولید محتوا را به عقب انداخت و لحظه آخر شروع به تولید محتوا کرد.

02

استراتژی شبکه های اجتماعی

در نظر داشتن اهداف

داشتن استراتژی به همسو بودن محتوای تولیدی با اهداف کسب و کار کمک می کند. با مشخص بودن اهداف در استراتژی، محتوا در راستای دستیابی به آن اهداف تولید خواهد شد. همچنین امکان ردگیری و سنجش موفقیت محتوا در رسیدن به اهداف نیز امکان پذیر می شود.

03

استراتژی شبکه های اجتماعی

هدف گیری بهتر مخاطب

در تدوین استراتژی تمامی راهکارهایی کا باعث تعامل بهتر با مخاطب می شوند، تعیین می گردند. بدون داشتن استراتژی فکر کردن به اینکه چه زمانی بایستی مخاطب را به تعامل واداشت دشوار و گاها فراموش می شود. برقراری تعامل با مخاطب از طریق عناصری همچون نظرسنجی باعث شناخت بهتری از نقاط درد و اصلاح محتوا در راستای پاسخ گویی به نیازهای مخاطب خواهد شد. 

04

استراتژی شبکه های اجتماعی

بهره گیری از خلاقیت و تولید محتوای بهتر

استراتژی شبکه های اجتماعی باعث روشن شدن دید نسبت به عناصر و روش هایی می شود که برای کسب و کار شما مفید یا مضر هستند. استراتژی اگر با اهداف کسب و کار همسو باشد، فرصت اصلاح کیفیت محتوا و امکان بروز خلاقیت در مسیر تولید محتوا را می دهد. برای مثال گاهی اجرای لایو اینستاگرام در موقعیت یا شرایطی خاص، تاثیری بیشتر از چند هفته پست گذاری خواهد داشت.

05

استراتژی شبکه های اجتماعی

سبقت از رقبا

استراتژی به شما کمک می کند که از رقبای خود چند گام جلوتر باشید. استراتژی به شما قدرت تحلیل داده ها، توسعه داستان برند، ایجاد حس تمایز نسبت به دیگران، و ارائه ارزش به مخاطب را می دهد. وقتی می دانید قرار است چه محتوایی در روزهای آینده پست شود، قادر به فکر کردن درباره جزئیات و ریزه کاری ها نیز خواهید بود.

06

استراتژی شبکه های اجتماعی نارون

از محتوای خود نتایج بهتری بگیرید

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ساده است. اما تولید محتوایی موثر که بازدیدکننده را به دنبال کننده تبدیل کند، دشوار است. برای اطمینان از منحرف نشدن از مسیر اصلی دستیابی به اهداف و رسیدن به مشتری، به یک برنامه قوی نیاز است. ما در نارون برای شما برنامه ای کارامد طراحی می کنیم. کارشناسان ما در مراحل مقدماتی بر این موضوع متمرکز خواهند بود که محتوا چگونه به کسب و کار شما کمک می کند. برنامه شما برای دستیابی به بهترین نتایج شامل نوع محتوا، مکان انتشار محتوا، و زمان انتشار آن خواهد بود.

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی
استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

محتوایی که مخاطب شما به دنبال آن است

در تولید محتوا بایستی نیاز مخاطب را در نظر داشت. مخاطب دنبال چه چیزی می گردد؟ چه چیزی مخاطب را به هیجان می آورد؟ بهترین راه رسیدن به مخاطب چیست؟ کارشناسان نارون در طراحی استراتژی، ارزیابی دقیقی از مخاطب شما خواهند داشت تا مخاطب به تعامل وادار شود.

طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی بر اساس داده و تجربه

تیم استراتژی نارون متشکل از کارشناسان تولید محتوا و تحلیل داده است تا برنامه ها به پشتیبانی آمار و داده طرح ریزی شوند. ما در تدوین استراتژی به عملکرد محتوا، رقبا و ترندهای حوزه کاری توجه می کنیم و سپس برنامه ای برپایه اهداف شما و تحقیقات خود ارائه می کنیم.

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی نارون باعث جذب سرنخ و ایجاد تعامل می شود

خدمات استراتژی شبکه های اجتماعی نارون برای کسب و کارهایی است که به دنبال یافتن راهی برای بهره گیری از قدرت شبکه های اجتماعی جهت رشد کسب و کار خود هستند. پشتوانه خدمات ما سیستم ردگیری و تحلیل دقیق داده ها ، و استراتژی های تولید محتوایی است که باعث هدایت کلیک به وبسایت شما می شوند.

با ما تماس بگیرید تا ما متناسب با نیازها و بودجه شما استراتژی هوشمندانه ای را طراحی کنیم.

فرآیند تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی در نارون

01

درک کسب و کار

نقطه شروع یک استراتژی موفق، درک اهداف کسب و کار و مخاطب هدف آن است. ما با کمک شما هسته کسب و کارتان را شناسایی می کنیم. مدیر حساب شما در تمامی مراحل در دسترس شما خواهد بود تا نظرات شما در اداره حساب شبکه های اجتماعی شما اعمال شده و محتوا بر اساس دیدگاه اختصاصی برند شما برنامه ریزی شود.

02

ارزیابی رقبا و تعیین بهترین نوع محتوا

ما با استفاده از ابزارهای تحلیلی خود، محتواهای عمومی و اختصاصی رقبا را بررسی و عناوین خبری، ترند و داده های کلی مربوط به حوزه کاری شما را استخراج می کنیم. سپس با مقایسه کسب و کار شما با رقبا، گپ های محتوایی و بهترین نوع عملکرد در شبکه را تعیین می کنیم.

03

تدوین استراتژی تولید محتوا بر اساس اهداف

تحلیل رقبا و تحقیقات مربوطه به ما در تولید محتوایی که باعث دستیابی به اهداف عملکردی می‌شوند کمک می‌کند. پس از تایید برنامه و تدوین تقویم محتوا، کارشناسان تولید محتوای نارون اقدام به دسته‌بندی موضوعی بر اساس اهداف می‌کنند. تعیین این‌که کدام پلتفرم شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب‌تر است نیز در این مرحله صورت می‌گیرد.

04

پیاده سازی تقویم محتوا

پس از تایید استراتژی، تولید محتوا اجرا می شود. ما برای شما محتوای مختص برند و استایل شما تولید می کنیم. این محتوا شامل ویدیو، متن، عکس، اینفوگرافی و … است.

05

ردگیری و گزارش

برای ما بهبود ROI شما مهم است. ما بر اساس داده های جمع آوری شده از شبکه های اجتماعی، گزارش هایی دقیق از پیشرفت کار و همچنین راهکارهای بهبود و اصلاح را به شما ارائه می کنیم. گزارش‌های ما شامل معیارهای مختلفی همچون عملکرد رقبا، گزارش کمپین، تعامل و بازدید پست‌ها، گزارش عملکرد اینفلوئنسرها و … است.

06

ارزیابی مجدد و بهینه سازی دائمی

هیچ استراتژی کامل نیست. ما در پایان هر دوره گزارش بر اساس داده های استخراج شده، فرصت های بهبود را بررسی و اصلاحات لازم را با نظارت شما اعمال می کنیم. ما به دنبال راه های بهینه سازی و استفاده از تجربیات خود برای پیشرفت کار هستیم.