اینفلوئنسر مارکتینگ
برای برند خود پیوندهای استراتژیک و ارزشمند ایجاد کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ در صورت اجرای صحیح علاوه بر ایجاد آگاهی از برند، باعث تحریک مخاطب به انجام عمل مدنظر می شود. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون فقط به «سلبریتی های اجتماعی» بابت تبلیغ برند شما پول نمی دهیم، بلکه از استراتژی های بازاریابی اینفلوئنسری جهت فروش کالا، تغییر رفتار و الگوهای خریدار، و هدایت مخاطب در چرخه عمر مشتری استفاده می کنیم.
با ما تماس بگیرید و اینفلوئنسر مارکتینگ را با نتایج واقعی اجرا کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست
اینفلوئنسر مارکتینگ به فرآیند معرفی و صحبت درباره کسب و کار شما توسط افراد شناخته شده در حوزه کاری شما گفته می شود. این روش به ایجاد ارتباط و حفظ مشتریان وفادار کمک می کند. اینفلوئنسرها قدرت متقاعد ساختن مخاطبان خود به قبول نظرات خود را دارند. با توجه به اینکه مردم به طور متوسط 30 درصد از زمان آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، این پلتفرم ها مکانی مناسب برای استفاده از نظرات دیگران است.
با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می توان از پلتفرم های شبکه های اجتماعی، وبسایت ها و بلاگ ها جهت شکل دادن به نظرات و تصمیمات خرید مخاطب هدف بهره برد. این کار با برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای حوزه کاری مرتبط جهت به اشتراک گذاری خدمات یا کالاهای شما با مخاطبان آن ها انجام می شود.
چرا در اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری کنم
اینفلوئنسر مارکتینگ هوشمند
ما برای شما 8 دلیل می آوریم
1. مصرف کنندگان به اینفلوئنسرها اعتماد می کنند
مصرف کنندگان به نظرات اینفلوئنسرها بیشتر از تبلیغات اعتماد می کنند. مطالعات نشان داده اند که بازاریابی شفاهی در مقایسه با تبلیغات پولی، باعث دو برابر شدن فروش می شود. اگر به دنبال به حداکثر رساندن تاثیر خود بر خریداران هستید، اینفلوئنسر مارکتینگ گزینه مناسبی است. همکاری با اینفلوئنسری که مخاطب شما به او اعتماد دارد، به کسب و کار شما در کسب درآمد بیشتر، رشد بیشتر و توسعه کالا کمک می کند.
2. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث ایجاد سرنخ، تبدیل و فروش می شود
هرگاه اینفلوئنسری درباره برند شما صحبت می کند، پتانسیل جذب سرنخ، تبدیل و مشتری جدید فراهم می شود. چرا که صحبت های اینفلوئنسر به معنای تایید برند شما تلقی می شود. این تایید، مخاطبان را به متناسب بودن کالا یا خدمات شما با نیازهای آن ها متقاعد می سازد. اینفلوئنسر مارکتینگ نه تنها به شما در جذب سرنخ کمک می کند، بلکه این سرنخ ها با کیفیت هستند. چرا که مخاطب هدف شما را نشانه می رود.
3. مصرف کنندگان سریع تر تبدیل می شوند
اینفلوئنسر مارکتینگ باعث حرکت سریع تر مصرف کنندگان در قیف فروش شما می شود. در تصمیم گیری مخاطب نسبت به خرید یک محصول، نظرات فردی مورد اعتماد نقشی بزرگ ایفا می کند.
4. نرخ بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ بالاست
اینفلوئنسر مارکتینگ همانند راهکارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ ROI بالایی دارد. بنا به مطالعات انجام شده، ROI اینفلوئنسر مارکتینگ 650 درصد است. این نرخ بالا امکان توسعه کسب و کار و حتی ارائه کالاها یا خدمات جدید را فراهم می کند.
5. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث تقویت آگاهی از برند می شود
آگاهی از برند یکی از مهم ترین اهداف فعالیت های بازاریابی است. آگاهی از برند تاثیر مستقیمی بر تولید سرنخ و فروش دارد. با اینفلوئنسر مارکتینگ می توان علاوه بر قرار دادن کالا یا خدمات در معرض دید مخاطب هدف، تاییدیه فرد مورد اعتماد مخاطب را نیز در حین معرفی دریافت کرد. این قالب بازاریابی در کنار آشنایی مخاطب با کسب و کار شما، باعث ایجاد آگاهی از برند می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ روشی هوشمندانه در ترویج کالا یا خدمات شماست اما هر اینفلوئنسری مناسب نیازهای شما نیست.
6. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث افزایش اعتبار می شود
زمانی که یک اینفلوئنسر درباره کسب و کار شما صحبت می کند، قابلیت اتکا، درست بودن و اعتبار شما را نزد مخاطبان خود تایید می کند. این عمل تاثیری مستقیم بر نظر مخاطب نسبت به کالا یا خدمات شما دارد. با جلب اعتماد مخاطب و کسب اعتبار نزد او، امکان تبدیل مخاطبان اینفلوئنسر به مشتریان جدید شما فراهم می شود.
7. اینفلوئنسر مارکتینگ سیگنال های SEO را بهبود می بخشد
نه تنها می توان با اینفلوئنسر مارکتینگ تعداد دنبال کنندگان و تعامل را افزایش داد، بلکه امکان ارتقای جایگاه وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک نیز فراهم می شود. در تعیین جایگاه وبسایت شما در صفحه نتایج جستجو بیش از 200 عامل دخیل هستند. یکی از این عوامل بک لینک است. بک لینک به عنوان سیگنال اعتماد برای موتورهای جستجو عمل می کند. با اینفلوئنسر مارکتینگ می توان لینک های با اعتبار بالایی برای وبسایت ایجاد کرد.
8. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث افزایش حفظ مشتری می شود
هزینه جذب مشتری جدید نسبت به هزینه حفظ مشتری 10 برابر بیشتر است. از آن جایی که اکثر کسب و کارها در حفظ مشتریان فعلی خود مشکل دارند، تمرکز خود را معطوف به جذب مشتریان جدید می کنند. بنا به مطالعات انجام شده، اینفلوئنسر مارکتینگ تا 40 درصد نرخ حفظ مشتری را افزایش می دهد. این افزایش برای هر مقیاس کسب و کاری چشمگیر و ملموس است.
خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ نارون
اینفلوئنسر مارکتینگ نارون فرآیندی متشکل از ده مرحله است.
آشنایی با کسب و کار شما
هر پروژه ای در نارون به صورت اختصاصی و به تناسب ابعاد و جوانب مختلف کسب و کار طراحی و اجرا می شود. پیش نیاز اختصاصی بودن هر استراتژی، شناخت دقیق از کسب و کار است. ما مشتاقیم که از اهداف، کالاها، خدمات، و حوزه کاری شما بیشتر بدانیم. با این دانش قادر خواهیم بود مخاطب شما را هدف گیری و نتایجی واقعی به دست آوریم.
تحقیق درباره مخاطب هدف
تیم نارون پس از درک کسب و کار، رقبا و اهداف شما، اقدام به تحقیق و تعریف مخاطب هدف شما خواهد کرد. ما با استفاده از داده های فعلی شما، ایده ال های خریدار، پلتفرم مورد علاقه و اینفلوئنسرهای مرتبط را تعیین می کنیم. در این مرحله از اینفلوئنسر مارکتینگنقاط درد مخاطب هدف و ارزش های منحصر بفرد کالا یا خدمات شما شناسایی می شوند.
تدوین استراتژی اینفلوئنسر
در این مرحله استراتژی بازاریابی اینفلوئنسری شما به صورت اختصاصی و با محوریت عملکرد تدوین می شود. ما کمپینی تدوین می کنیم که در آن الگوهای جستجوی مخاطب هدف و اینلوئنسرهای موردعلاقه او مشخص شده باشد. استراتژی پس از تدوین به شما ارائه خواهد شد تا سوالات خود را درباره آن بپرسید و احیانا نکات مدنظر خود را متذکر شوید.
تعیین اینفلوئنسرهای مرتبط
پس از تدوین یک استراتژی داده محور و اختصاصی، لیستی از اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری و مخاطب هدف شما را استخراج می کنیم. با اینکه مخاطب هدف شما ممکن است اینفلوئنسرهای زیادی را دنبال کند اما لیست استخراجی متناسب با استراتژی و اهداف شما خواهد بود. برای ما آن چه اهمیت دارد تعداد دنبال کننده اینفلوئنسر نیست، ولی کیفیتی است که برای برند شما به همراه خواهد آورد.
انتخاب اینفلوئنسر
پس از ارزیابی عمیق اینفلوئنسرهای مرتبط، فیلتر نهایی را اعمال و گزارشی از اینفلوئنسرهای بالقوه را به شما ارائه می کنیم. این گزارش به مزایای همکاری با هر اینفلوئنسر و خلاصه ای از سابقه عملکردی آن ها می پردازد. فرقی نمی کند که از فهرست نهایی کدام گزینه انتخاب شود. ما تا گرفتن نتیجه مدنظر از اینفلوئنسر مربوطه در کنار شما هستیم.
هماهنگی با اینفلوئنسر
پس از انتخاب اینفلوئنسر، ما با او بر سر جزئیات کار مذاکره می کنیم و شما را از دردسرهای مربوط به نحوه اجرای کمپین دور نگه می داریم. این مذاکره شامل معرفی مقدماتی محصول یا خدمات شما به اینفلوئنسر، زمان بندی اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و هماهنگی های لازم خواهد بود. پس از نهایی شدن مذاکرات شما را در جریان ادامه مسیر قرار می دهیم.
نقشه راه محتوا
ما در این مرحله با اینفلوئنسر بر سر نحوه اجرا و محتوای قابل ارائه به مخاطب هدف هماهنگی لازم را انجام و نقشه راه را تعیین می کنیم. این نقشه راه نمایی کلی از محتوا و پیام های کلیدی است که بایستی توسط اینفلوئنسر ارائه شوند. با اینکه ما تمامی منافع شما در دستیابی به اهداف را مدنظر داریم اما شما نیز می توانید نظرات و بازخوردهای خود را نسبت به این نقشه راه به ما ارائه دهید.
انتشار محتوا توسط اینفلوئنسر
تیم ما پس از تولید محتوا توسط اینفلوئنسر، آن را بررسی می کند. ما محتوای تولیدی را از لحاظ بصری، پیام انتقالی و منطبق بودن آن با راهکارهای تعریف شده مورد ارزیابی قرار می دهیم. ما انتشار هیچ محتوایی را بدون نظر شما تایید نمی کنیم. در نتیجه پس از بررسی های ما و نظر شما، تایید انتشار محتوا به اینفلوئنسر داده می شود.
نظارت بر عملکرد کمپین
ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ نتیجه گرا هستیم و داده ها برای ما اهمیت بالایی دارند. از این رو به دقت عملکرد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما را زیر نظر می گیریم. در این راه از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس جهت ردیابی تبدیل ها و ترافیک های ارجاعی از اینفلوئنسر بهره می بریم. داده های حاصل از ردیابی به برنامه ریزی آینده کمک چشمگیری می کنند.
گزارش نتایج
هر پروژه ای در نارون به صورت اختصاصی و به تناسب ابعاد و جوانب مختلف کسب و کار طراحی و اجرا می شود. پیش نیاز اختصاصی بودن هر استراتژی، شناخت دقیق از کسب و کار است. ما مشتاقیم که از اهداف، کالاها، خدمات، و حوزه کاری شما بیشتر بدانیم. با این دانش قادر خواهیم بود مخاطب شما را هدف گیری و نتایجی واقعی به دست آوریم.
قدرت اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید
عصر دیجیتال فرصت های زیادی را برای افراد زیادی در جهان ایجاد کرده است. به طور خاص، اینترنت باعث ساده تر شدن برقراری ارتباط بدون مرز در سراسر جهان شده است. در نتیجه کارفرمایان زیادی با استفاده از این مزیت، از طریق راهکارهای بازاریابی غیرمستقیم آنلاین، در راستای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر بهره برده اند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از این راهکارهای غیرمستقیم است. مصرف کنندگان دائما در حال نگاه کردن به دیگران و شبکه های اجتماعی جهت تصمیم گیری درباره خرید خود هستند. از این رو اینفلوئنسر مارکتینگ بایستی بخشی از استراتژی جامع دیجیتال مارکتینگ شما در برقراری ارتباط های جدید باشد.
چرا خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ نارون را انتخاب کنم
اینفلوئنسرهای تخصصی
ما در انتخاب اینفلوئنسرها فقط به تعداد دنبال کننده های آن ها توجه نمی کنیم. بلکه کیفیت و ارزشی که اینفلوئنسر به مخاطبان خود ارائه می دهد و قدرت نفوذ او اولویت اول است.
راهکار داده محور
داده ها هیچ وقت دروغ نمی گویند. راهکارهای ما بر اساس داده های قبلی شما و تجربیات قبلی ما طراحی می شوند. پشتیبان نتایج ما نیز داده هایی خواهند بود که در انتهای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به شما ارائه می دهیم.
شفافیت کامل
ما به ارائه شفافیت و صداقت کامل در ارتباطات خود افتخار می کنیم. در تمامی مراحل کار از قرار گرفتن شما در جریان آخرین اخبار و تغییرات روند کار اطمینان حاصل می کنیم. شفافیت ما یکی از وجوه تمایز ماست.