بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید و فروش خود را متحول کنید

با ارزیابی دقیق تمام مراحل کسب و کار خود و بهینه سازی نرخ تبدیل آن به تناسب نیازها، قله های جدیدی از موفقیت را فتح کنید! نیازهای بازاریابی تبدیل خود را در دستان توانمند کارشناسان ما قرار دهید و در زمانی کوتاه مزایای آن را لمس کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

با استراتژی به اهداف رشد خود دست پیدا کنید

اکثر کسب و کارها عمده زمان و هزینه فعالیت های بازاریابی خود را صرف تلاش برای دریافت کلیک و ترافیک بیشتر به وبسایت خود می کنند. شما اشتباه نکنید! جلب توجه تنها فاز اولیه دیجیتال مارکتینگ است. چالش اصلی، تبدیل این کلیک ها و ترافیک به سود است. اینجا بهینه سازی نرخ تبدیل وارد می شود.

CRO چیست و چه تاثیری بر فعالیت های بازاریابی دارد؟ بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO ، فرآیند سیستماتیک تست و بهینه سازی عناصر وبسایت از جمله فراخوان به عمل ها (CTA)، محتوا و طراحی وبسایت است. این فرآیند با هدف افزایش درصد بازدیدکنندگانی است که عمل دلخواه شما را انجام می دهند. در تعریف این مفهوم معمولا خرید به عنوان معیاری برای اندازه گیری موفقیت استفاده می شود. هرچند این معیار برای برندهای مختلف متفاوت است. بسته به نیازها و اهداف بازاریابی، موارد زیر نیز به عنوان معیار تبدیل مورد استفاده قرار می گیرند :

بهینه سازی نرخ تبدیل

معیار سنجش CRO چیست؟

برای تست و تعیین عملکرد CRO وبسایت و شناسایی فرصت های بهینه سازی قیف تبدیل، معیارهای مشخصی ردگیری می شود. این معیارها شامل :

نرخ پرش

نرخ پرش

درصد بازدیدکنندگانی که بدون گشتن و مرور صفحات وبسایت، از وبسایت خارج می شوند. نرخ پرش بالا یعنی مشکلی در CRO وبسایت شما وجود دارد. در نتیجه تلاش برای کاهش نرخ پرش برای افزایش نرخ تبدیل وبسایت ضروریست.

ورودی

ورودی

ورود کاربر به وبسایت از لینکی خارجی همچون تبلیغات کلیکی، موتور جستجو یا شبکه های اجتماعی. هرچه تعداد بیشتری از افراد وارد وبسایت شما شوند، شانس شما برای افزایش نرخ تبدیل بالاتر می رود.

نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک (CTR)

این معیار نشان دهنده تعداد افرادی است که با مشاهده تبلیغ یا نتیجه جستجو، روی آن کلیک کرده اند. نرخ کلیک برای اندازه گیری عملکرد کلمات کلیدی به کار می رود.

زمان بارگذاری صفحه

زمان بارگذاری صفحه

نشان دهنده سرعت واکنش وبسایت شما به تعامل کاربر است. مطالعات نشان می دهند که 5 ثانیه اول بارگذاری صفحه شما بیشترین تاثیر را بر نرخ تبدیل دارد. برای افزایش نرخ تبدیل حتما بایستی زمان بارگذاری صفحه افزایش و تجربه کاربری در اولویت قرار گیرد.

بازگشت سرمایه (ROI)

بازگشت سرمایه (ROI)

ROI امکان اندازه گیری میزان موفقیت تلاش های بازاریابی تبدیل را داده و فرصت های بازبینی نحوه هزینه را نشان می دهد.

سرنخ

سرنخ

منظور از سرنخ کاربر یا بازدیدکنندگانی است که نسبت به کالا یا خدمات شما علاقه نشان داده اند و آماده حرکت در قیف تبدیل هستند.

نرخ خروج

نرخ خروج

درصدی از بازدیدکنندگان که پس از خواندن یا مشاهده حداقل دو صفحه از وبسایت شما خارج می شوند. برای بهبود نرخ تبدیل، بایستی نرخ خروج قابل قبول و استانداردی برای صفحات مختلف تعریف شود.

ترافیک وبسایت

ترافیک وبسایت

این معیار به تعداد کاربران بازدیدکننده وبسایت شما اشاره دارد. با ردگیری الگوهای ترافیک وبسایت، فرصت های بهبود نرخ تبدیل فراهم می شود.

هزینه هر تبدیل (CPC)

هزینه هر تبدیل (CPC)

این معیار نشان دهنده میزان هزینه کسب و کار در ازای کسب یک مشتری جدید است. تمام فعالیت های CRO بایستی در راستای به حداقل رساندن این معیار باشند.

افزایش نرخ تبدیل خود را به نارون بسپارید

در بازار به شدت رقابتی آنلاین، نرخ تبدیل به عنوان مهم ترین شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای رشد کسب و کار به حساب می آید. آیا بهینه سازی نرخ تبدیل چیزی جز  بیشینه سازی کارایی وبسایت و تبدیل بازدیدکننده به مشتری است؟ اگر وبسایت شما در تبدیل مشکل داشته باشد، عملا هر روز در حال از دست دادن فرصت های سود هستید.

نرخ تبدیل خود را از 1 درصد به 3 درصد برسانید و بدون جذب بازدیدکننده اضافی سرنخ های خود را سه برابر کنید. این جادوی بازاریابی تبدیل است.

منتظر چه هستید؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ نارون از معدود شرکت های فعال در حوزه بازاریابی آنلاین است که بازاریابی تبدیل و نقش حیاتی آن در موفقیت کسب و کار را می شناسد. همین الان با ما تماس بگیرید و نسبت به امکان CRO برای وبسایت خود اطلاعات کسب کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

چرا نرخ تبدیل برای موفقیت من مهم است؟

تفاوت های چشمگیر رقم بزنید

بهینه سازی نرخ تبدیل

متقاعد ساختن مشتری بالقوه به خرید کالا یا انجام عملی که مد نظر شماست آن قدر ساده نیست.

تحقیقات نشان می دهند که وبسایت حدود 68 درصد کسب و کارها برای تبدیل بهینه سازی نشده اند. تحقیقات Econsultancy نشان می دهد که برندها به ازای هر 92 دلاری که صرف جذب مشتری می کنند، تنها 1 دلار صرف بهینه سازی نرخ تبدیل خود می کنند. این اعداد و آمار فاصله عظیم بین هزینه صرف شده برای هدایت ترافیک را با هزینه تبدیل این ترافیک به مشتری نشان می دهند.

کوچک شمردن ارزش بهینه سازی تبدیل باعث می شود فرصت دستیابی به داده هایی که می تواند ظرفیت های وبسایت شما را به حداکثر برساند از دست برود. سرمایه گذاری در CRO امکانات زیر را برای شما فراهم می کند.

تصمیم گیری داده محور

تصمیم گیری داده محور

تنها داشتن یک وبسایت چشم نواز و جذب ترافیک برای ارتقای فروش و تضمین سوددهی بلند مدت کسب و کار کافی نیست. شما به صفحه ای قوی نیاز دارید که اهداف شما را محقق سازد. فرآیند CRO حرفه ای شامل تست A/B ، ارزیابی رفتار مشتری و تحلیل هیت مپ است تا امکان درک رفتار مشتری و پیدا کردن فرصت های اصلاح عناصر صفحه فراهم شود.

ایجاد ذهنیتی مشتری محور

ایجاد ذهنیتی مشتری محور

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت آنلاین ایجاد توازن بین راضی نگهداشتن کاربران آنلاین و موتورهای جستجوست. آمار نشان می دهد که 88 درصد کاربران مجددا وارد وبسایتی نمی شوند که قبلا در آن تجربه کاربری بدی داشته اند و این یعنی از دست رفتن فرصت تبدیل. در بهینه سازی نرخ تبدیل، تجربه کاربری در اولویت قرار می گیرد. در این فرآیند با انجام تست های مربوطه، نقاط درد کاربر تعیین، مشکلات احتمالی وبسایت تعیین و تعادل بین رضایت موتورهای جستجو و کاربر برقرار می شود.

جلو زدن از رقبا

جلو زدن از رقبا

ترافیک آنلاین بالا در کنار خروج سریع بازدیدکنندگان از وبسایت ارزشی ندارد. خدمات حرفه ای بهینه سازی نرخ تبدیل باعث بهبود چشمگیر ROI و متمایز شدن از بازار رقابت می شود. بهینه سازی تبدیل ابزاری قدرتمند برای بیشینه سازی نتایج فعالیت های بازاریابی است و ارتباط نزدیکی با SEO، افزایش ترافیک ارگانیک و سرنخ دارد.

نرخ تبدیل خود را بالا ببرید و رشد درآمد خود را تصاعدی کنید

فضای بازاریابی دیجیتال پر است از ابهامات و سوء برداشت هایی که مانع رشد آنلاین کسب و کارهای زیادی شده است. یکی از این سوء برداشت ها این است که اغلب به بهینه سازی تبدیل به عنوان هزینه ای اضافی نگاه می شود در صورتی که بهینه سازی تبدیل یک سرمایه گذاری هوشمند برای دستیابی به اهداف کسب و کار است.

برندهای زیادی در بهینه سازی قیف تبدیل خود با موانعی همچون موارد زیر روبرو می شوند:

اگر شما هم در تبدیل ترافیک به سرنخ مشکل دارید، خدمات CRO ما برای ارزیابی قیف فروش و ارتقای تجربه کاربری وبسایت شما طراحی شده است. با ما تماس بگیرید و از خدمات کلاه سفید ارتقای نرخ تبدیل ما اطلاعات بگیرید.

خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل نارون

ارزیابی CRO

ارزیابی CRO

ارزیابی کامل CRO صفحات از طریق تحلیل هیت مپ، بررسی گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای تخصصی برای بررسی عملکرد تعامل در وبسایت ضروریست. ما با انجام ارزیابی عمیق CRO ، به دنبال فرصت های بازاریابی تبدیل در تمامی مراحل قیف فروش می گردیم. این ارزیابی در نهایت باعث بهینه شدن CTA ها و تبدیل بهتر صفحات فرود خواهد شد.

تست A/B

تست A/B

ما بر این باوریم که دیجیتال مارکتینگ با انجام اندازه گیری دقیق نتایج و کاوش فرصت ها به نتایج واقعی منتج می شود. از این رو بسته به نیاز شما، رو صفحات فرود تست A/B انجام می دهیم تا عملکرد و نیازهای بازدیدکنندگان سنجش شود. این تست از تغییر یک دکمه CTA ساده گرفته تا تغییرات اساسی در طراحی صفحه را شامل می شود.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است که به افراد و کسب و کارها امکان دستیابی به دیدی عمیق به معیارهای تعامل و عملکرد وبسایت خود را می دهد. ما از گوگل آنالیتیکس برای ردگیری معیارهای رفتاری (همچون ترافیک، نرخ پرش، بازدید صفحات و متوسط زمان بازدید)، تحلیل رفتار کاربر و دریافت گزارش های لحظه ای ارزشمند استفاده می کنیم.

تست هیت مپ

تست هیت مپ

هیت مپ یا نقشه حرارتی نمودی بصری از تعامل، نقاط جلب توجه و اندرکنش کاربر در زمان مرور وبسایت است. ما از هیت مپ ها برای تعیین عناصری از وبسایت که مورد توجه کاربر قرار نمی گیرند و یا بیش از حد نیاز توجه به خود جلب می کنند استفاده می کنیم. بسته به نتایج هیت مپ ها تغییرات متناسب را بر دکمه های CTA، عناصر گرافیکی، محتوا، طراحی وبسایت و دیگر عناصر اعمال می کنیم تا حواس مخاطبان شما گرم موارد غیر ضروری نشود.

آمار نشان می دهد که ساده سازی فرم ها باعث افزایش 120 درصدی نرخ تبدیل آن ها می شود. طراحی وبسایت شما نقش مهمی در بهبود نرخ تبدیل شما دارد. ساختاربندی صفحات فرود، مکان CTA ها و موقعیت عناصر خاص صفحه در کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل تاثیرگذار هستند. کارشناسان ما برای بهبود عملکرد، دسترسی پذیری و قابلیت استفاده صفحات شما، اولویت ها را مشخص و طرحی بهینه پیاده سازی می کنند.

با یکپارچه سازی خدمات SEO، اصطکاک قیف تبدیل شما را به حداقل ممکن می رسانیم. تیم های مختلف نارون با همکاری با یکدیگر برای شما بنیانی داده محور و مستحکم برای تولید سرنخ های باکیفیت پایه ریزی می کنند. ما تست های A/B لازم را بر روی CTA ها، محتوای صفحات و کلمات کلیدی انجام می دهیم و با ردگیری رفتار مشتری، تجربه کاربری را بهینه می کنیم.

برای ترغیب کاربر به انجام عمل، محتوای شما بایستی به اندازه کافی جذاب باشد. آیا می دانید فراخوان به عمل چیست و یا چطور بایستی یک محتوای جذاب نوشت؟ تولیدکنندگان محتوا و متخصصین بازاریابی آنلاین ما می توانند محتوایی داده محور برای شما تولید کنند که باعث تعامل بهتر و تبدیل بیشتر وبسایت شما شود.

وقتی حرف از محتوا می زنیم منظور فقط متن و نوشته نیست. محتوای بصری و گرافیکی اولین نقطه تماس شما با کاربر است. تناسب محتوای گرافیکی با متن و طراحی وبسایت در حفظ و نگهداشتن کاربر نقش مهمی ایفا می کند.