بازاریابی محتوا

داستان خود را بگویید و مشتری جذب کنید

امروزه تکنولوژی راه های زیادی را برای جستجوی بهتر محصولات و خدمات، پیش پای خریداران قرار داده است. با داشتن یک برنامه بازاریابی محتوا ی خلاقانه می توانید سرنخ های بیشتری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

ما در نارون با در نظر داشتن اصول سئو (SEO) و تجربه کاربری، مخاطبان شما را به تعامل ترغیب کرده و به قیف تبدیل مشتری هدایت می کنیم.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

محتوای عالی بهترین ابزار فروش در جهان است

بازاریابی محتوا

تاریخچه بازاریابی محتوا حتی از طول عمر اینترنت بیشتر است. خیلی بیشتر! مفهوم بازاریابی محتوا بر پایه تعریف داستان است و انسان ها از زمانی که شروع به سخن گفتن کردند، داستان های بینظیری نقل کرده اند.

بازاریابی محتوا یک راهکار بازاریابی استراتژیک است که بر تولید و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و مستمر برای جذب و حفظ یک گروه مخاطب هدف و در نتیجه متقاعد ساختن به انجام عملی سودرسان است. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت با هدف ایجاد ارتباطی قدرتمند با مخاطب هدف است که در طی آن محتوای باکیفیت و کاملا مرتبط با مخاطب طبق یک برنامه زمانی مشخص به او ارائه می شود.

امروزه مردم بیش از پیش دوست دارند که مورد توجه قرار گیرند. دنیای اطراف ما خیلی بیشتر از گذشته پر از سر و صدا و نویز شده و «توجه» با ارزش ترین دارایی ماست.

تاثیر بازاریابی محتوا بر حضور آنلاین کسب و کار شما

مشتریان را قهرمان داستان خود کنید

بازاریابی محتوا فقط معطوف به تولید سرنخ های جدید نیست. یک استراتژی بازاریابی محتوای کارامد وبسایت یا کانال دیجیتال شما را به منبعی قابل اتکا برای مخاطب تبدیل می کند. بدین منظور استراتژی شما نه تنها بایستی موجب بهبود ترافیک وبسایت و یا جایگاه شما در نتایج جستجو شود، بلکه باید مخاطب وسیع تری را روانه کانال شما کند.

تولید محتوای قوی موجب تقویت لینک های شما و افزایش نفوذ شما در فضای آنلاین می شود.

78 درصد شرکت ها دارای تیمی متشکل از یک تا سه نفر جهت تولید و بازاریابی محتوا هستند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

بازاریابی محتوا یک کمپین نیست، یک تعهد است

بازاریابی محتوا

همه کسب و کارها به بازاریابی محتوای عالی احتیاج دارند. اما نه هر محتوایی! محتوا بایستی آموزنده، مرتبط و تعامل برانگیز باشد. تولید و انتشار محتوای دیجیتال به سادگی گذشته نیست. برنامه های تحت وب، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی دائما در حال تغییر الگوریتم های خود هستند. علاوه بر این رقابت در تولید محتوا سنگین و توقع مخاطبان بالا رفته است.

محتوای خوب تنها نیمی از مسیر است. مخاطب محتوا نیز حائز اهمیت است. اگر محتوایی که تولید می کنید برای مخاطب خاصی در نظر گرفته شده پس راه را درست رفته اید. و اگر فقط محتوای قدیمی و بی هدف را منتشر می کنید، از کاهش تمایل مخاطبان خود به دنبال کردن شما متعجب نشوید. زیرا اگر محتوای شما مخاطب را به تعامل ترغیب نکند، تلاش ها و زحمات شما به هدر رفته است. برای افزایش نفوذ و دسترسی به مخاطب بیشتر، محتوای شما بایستی کامنت بخورد و به اشتراک گذاشته شود.

بازاریابی محتوا

متن + گرافیک + ویدیو = محتوا

«محتوا» در فعالیت های دیجیتال مارکتینگ عبارتی کلی است. محتوا شامل متن های طولانی تا عبارت های اسنیپت مختصر، اینفوگرافی، گرافیک و انیمیشن، و حتی ویدیو است.

محتوا مفهومی وسیع است که اغلب صاحبان کسب و کار را با چالش مواجه می کند. راه های متعدد و بی پایان رسیدن به مخاطب همان قدر که سودمند است، در صورت نداشتن برنامه مشخص منجر به سردرگمی و نهایتا رها کردن پروژه در نیمه راه می شود.

محتوای حرفه ای چه اهمیتی برای وبسایت دارد؟

اگر فقط درباره خودتان صحبت کنید، مخاطب دیگر بر نمی گردد

آیا می دانستید محتوا یکی از اساسی ترین عوامل موفقیت وبسایت شماست؟ محتوا برای مشتری بالقوه درباره نوع کار شما، نحوه کار شما و دلیل کار شما توضیح می دهد. محتوا باعث می شود که برای مخاطب روشن شود که چرا بایستی شما و کسب و کار شما را از بین رقبا انتخاب کند. گرچه طراحی سایت پزشکی، قابلیت استفاده و عملکرد برای یک وبسایت ضروری هستند، اما محتوا هسته موفقیت شماست. متاسفانه اکثر صاحبان کسب و کار درکی از اهمیت تولید حرفه ای محتوا ندارند.

ظاهر و طراحی وبسایت، قابلیت ها، عکس ها و جنبه های بصری وبسایت به راحتی قادر به شگفت زده کردن بازدیدکننده هستند. اما اگر وبسایت شما فقط ظاهر زیبایی داشته باشد و به بازدیدکنندگان شما اطلاعات لازم درباره شما را به وضوح ندهد، کارکرد خود را از دست می دهد. همه این ضرب المثل را شنیده ایم که :

بازاریابی محتوا

از کوزه همان برون تراود که در اوست

بازاریابی محتوا

با بازاریابی محتوا بر فراز گوگل

دیده شوید، اعتماد جلب کنید

بازاریابی محتوا

محتوا علاوه بر ایجاد حس اعتماد و اعتبار نزد مخاطب، عاملی مهم در جایگاه کسب و کار شما در نتایج جستجوست. به این معنا که موتورهای جستجو آن چه می نویسید را خوانده و بر اساس میزان مرتبط بودن آن، درباره موقعیت محتوای شما تصمیم گیری می کنند.

امروزه ما به طرق مختلف زیر بمبارانی از تبلیغات قرار گرفته ایم. همین موضوع یکی از عوامل کمرنگ شدن تاثیرگذاری روش های بازاریابی سنتی است. بازاریابی محتوا ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان جدید و مشتریان فعلی شماست. تولید محتوای جذاب برای مخاطب، بهترین راه جهت ایجاد پیامی متناسب با نیازهای شما و نیازهای مخاطب شماست. عدم اعمال فشار در بازاریابی محتوا ، مشتری بالقوه را در مسیر تبدیل قرار خواهد داد.

چرا خدمات بازاریابی محتوای نارون ؟

محتوای بهتر ، کسب و کار بهتر

ما به کسب و کارهای زیادی در پیدا کردن کلمات مناسب جهت تعریف داستان برند خود کمک کرده ایم. محتوای با کیفیت نارون موجب جایگاه بهتر در نتایج جستجو، ترافیک بهتر، تبدیل بهتر و کسب و کار بهتر برای مشتریان شده است.

تیم تولید محتوای نارون دانش و استعداد لازم جهت دستیابی به نتایج پایدار در بازاریابی محتوا را دارند. ما تجربه تولید محتوای مشتری محور و با اصول SEO را داریم. این محتوا قابل استفاده در وبسایت، بلاگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و … است.

بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا

اگر به راه اندازی یک وبسایت جدید و یا بازطراحی وبسایت فعلی خود فکر می کنید، برنامه تولید محتوای خود را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه به برخی از دلایلی اشاره می کنیم که چرا باید بازاریابی محتوای نارون را به عنوان یک سرمایه گذاری ضروری مدنظر داشت.

گوگل بیشتر شما را دوست خواهد داشت

گوگل بیشتر شما را دوست خواهد داشت

محتوای باکیفیت و مرتبط عاملی کلیدی در تعیین جایگاه وبسایت شما در نتایج گوگل است. گوگل در وبسایت خود منظور از محتوای باکیفیت را تشریح کرده است:

«ما انتظار داریم محتوای اصلی صفحه با کیفیت بالا یا بسیار بالا بوده و زمان و تلاش زیادی صرف آن شده باشد.»

ما در نارون سطح بالایی از تخصص، استعداد و مهارت مورد نظر گوگل را برای شما فراهم می کنیم. تیم بازاریابی محتوای ما می داند که چه اطلاعاتی را از شما دریافت و محتوایی را آماده کند که تخصص، تسلط و قابل اعتماد بودن شما را منتقل کند.

01

مهارت های انسان محدود است

مهارت های انسان محدود است

ما مشتریانی از حوزه های کاری مختلف مثل پزشک، سرمایه گذار، مشاوران حقوقی و … داریم. هرگز نمی توان انتظار داشت یک فرد یا کسب و کار در چند زمینه مختلف تخصص داشته باشد. تولید محتوای حرفه ای نیز مهارتی خاص است که در گذر زمان و با تمرین زیاد رشد کرده است. محتوای متنی فضای دیجیتال متفاوت از سایر متون همچون کتاب و مجلات است. بازدیدکنندگان وبسایت به جای آن که مانند مطالعه کتاب واژه به واژه متن را بخوانند، آن را اسکن می کنند. محتوای شما بایستی بر سودی که به مخاطب می رساند تمرکز کند و نه سودی که برای کسب و کار شماست.

02

تفاوت دیدگاه

تفاوت دیدگاه

داشتن نگاه بیطرفانه به کسب و کار خود و دیدن کالا ها و خدمات از چشم مشتری سخت است. ما می توانیم با کنار گذاشتن پیش زمینه ها و احساسات، دیدی مستقل در بازاریابی محتوای شما داشته باشیم. ما خود را به عنوان مشتری شما در نظر گرفته و به اطلاعاتی فکر می کنیم که برای مشتری اهمیت دارد. ما با حذف اطلاعات اضافه، محتوایی مشتری محور تولید می کنیم که ارزش پیشنهادی شما به مشتری را بیان می کند.

03

سرعت عمل

سرعت عمل

وقتی کاری به صورت حرفه ای انجام می دهید، بازدهی شما بالا می رود. یادگیری یک مهارت ناآشنا و جدید و به کارگیری آن در کسب و کار، زمان بر و مبهم است. سرمایه گذاری در تولید محتوا ذهن، زمان، منابع و انرژی شما را آزاد می کند. ما در زمانی به مراتب کوتاه تر از شما می توانیم محتوایی حرفه ای تولید کنیم.

04

سئو تخصصی

سئو تخصصی

سئو (SEO) هنوز مبحثی داغ است. همه می دانند سئو چیست ولی کمتر کسی آن را می شناسد. بله سئو دربرگیرنده مسائل فنی، بک لینک، توضیحات meta و کلمات کلیدی است. اما چیزی که اغلب مردم درک نمی کنند این است که سئو یعنی محتوا و محتوا یعنی سئو .

اگر شما محتوای با کیفیت و با نگارش خوبی داشته باشید که به درستی بهینه سازی شده باشد، جایگاه شما در نتایج جستجو ارتقا پیدا خواهد کرد.

05

رقبای شما این کار را انجام می دهند

رقبای شما این کار را انجام می دهند

اگر رقبای شما در بازاریابی حرفه ای محتوا سرمایه گذاری کرده اند، به احتمال زیاد نسبت به شما عملکرد بهتری در متقاعد کردن مشتریان دارند. حتی وقتی کالا یا خدمات شما بهتر باشد، وقتی رقبا محتوای بهتری ارائه می کنند، شانس جذب مشتریان آن ها بالاتر است. برای مشتریانی که قبل از خرید تحقیق می کنند (موضوعی که هر ساله در تصمیم گیری نقش بیشتری می کند) داشتن محتوای بهتر مزیت رقابتی ایجاد می کند.

06

وبسایت خود را با محتوای عالی ارتقا دهید

سال ها پیش کسی اهمیت زیادی به محتوا نمی داد. اما با پیشرفت راهکارهای بازاریابی آنلاین و تجربه های موفق بازاریابی محتوا (همچون دیجی کالا) شما چاره ای جز فراهم کردن تمامی فرصت های ممکن برای موفقیت کسب و کار خود ندارید. با خدمات بازاریابی محتوای نارون خود را از رقبا متمایز کنید.

خدمات بازاریابی محتوا نارون

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

ما برای شناسایی و درک کسب و کار، اهداف، مخاطب هدف، و مزایای رقابتی شما زمان کافی می گذاریم. سپس با تلفیق دیدگاه ها، تعریف موفقیت و تعیین معیارهای صحیح، برنامه ای استراتژیک و اختصاصی برای تولید محتوا تدوین می کنیم.

تیم تولید محتوای نارون، محتوایی بر اساس اصول SEO برای وبسایت و شبکه های اجتماعی شما تولید می کند. این محتوا شامل پست های بلاگ، بهینه سازی توضیحات صفحه خدمات یا کالاها و محتوای شبکه های اجتماعی شما می شود. موتورهای جستجو وبسایت هایی را که به طور مرتب مطالب جدیدی منتشر می کنند را دوست دارند.

بازاریابی ویدیویی ابزاری قدرتمند و تعاملی است. با ویدیو داستان برند خود را احساسی تر بیان کنید و تعامل مشتری را افزایش دهید. از مصاحبه گرفته تا ویدیوهای رضایت مشتری و تیزر، هوای شما را داریم!

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یکی از موثرترین روش ها در ایجاد محتوای منحصر بفرد و نمایش روح برند شماست. داشتن تصاویری با کیفیت و اختصاصی باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری و نمایش پویایی کسب و کار شماست.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

با خدمات رپورتاژ آگهی نارون محتوای سفارشی خود را در وبسایت های خبری و پر بازدید به نمایش درآورید و علاوه بر افزایش ترافیک، لینک های معتبر برای خود ایجاد کنید.  از تولید متن رپورتاژ تا انتشار آن در وبسایت مقصد با ما.

 

طراحی گرافیک هوشمندانه باعث می شود مخاطب بدون حتی خواندن یک کلمه، برند شما را شناسایی کند. از طراحی اقلام گرافیکی وبسایت گرفته تا شبکه های اجتماعی. از طراحی لوگو تا قالب اینستاگرام، اینفوگرافی و بنرهای تبلیغاتی در کنارتان هستیم.

سوالات متداول

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا راهکاری استراتژیک است که بر تولید و انتشار محتوای مرتبط، ارزشمند، و سازگار جهت جذب و نگهداشتن مخاطب خاص و در نتیجه بهره مند شدن از مزایای آن متمرکز است.

بازاریابی محتوا بر خلاف برخی روش های دیگر که تنها از طریق یک کانال دیجیتال اجرا می شوند (مثل بازاریابی شبکه های اجتماعی)، راهکاری چند وجهی است.

معیار موفقیت در بازاریابی محتوا چیست؟

شما بایستی قادر به اندازه گیری نتایج باشید تا بتوانید فرصت های بهبود فرآیندها را پیدا کنید. برای این کار باید اهداف را دقیقا مشخص و KPI های موفقیت یا شکست را تعیین کنید. از جمله معیارهای قابل اندازه گیری می توان به ترافیک وبسایت، بازدید صفحات، کامنت ها، تعداد اشتراک گذاری ها، لینک های خارجی و نرخ تبدیل اشاره کرد.

چرا در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنم؟

سود بیشتر با هزینه کمتر. یکی از اهداف بازاریابی محتوا ایجاد ارتباط با مردم است. در بازاریابی محتوا به مخاطب اطلاعاتی داده می شود که خود به دنبال آن است. محتوا در مقایسه با تبلیغات پولی راهکاری شخصی تر و اعتماد ساز تر است.

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا برنامه ای است که طبق آن ترتیب، زمان انتشار محتوا و محل انتشار محتوا مشخص شده است. یک تقویم محتوای کارامد بر اساس پرسونای مخاطب، چرخه تعامل و کانال های بازاریابی تدوین می شود.

هدف از بازاریابی محتوا چیست؟

اهداف بازاریابی محتوا متناسب با اهداف کسب و کار شماست. از جمله این اهداف برندینگ، تولید سرنخ، تبدیل سرنخ، ایجاد وفاداری مشتری، افزایش فروش و ایجاد لیست ایمیل است.