دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان | دیجیتال مارکتینگ پزشکی

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

عصر دیجیتال برای همه، چیزی در توشه دارد! بزرگترین مزیت عصر دیجیتال سهولت در بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارهای مدرن است. هیچ وقت یافتن بیماران و توسعه خدمات درمانی در عرض چند هفته برای پزشکان عمومی و متخصصان به این سادگی نبوده است. ممکن است دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، ولی ما به شما نشان می‌دهیم ارزشش را دارد که بر ترس‌ از ناشناخته‌ها غلبه کرده و دیجیتال مارکتینگ پزشکی خود را استارت بزنید.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان به رقابت مقرون به صرفه در بازار خدمات درمانی کمک می‌کند. پزشکان می‌توانند شهرت آنلاین خود را بهبود ببخشند و در این راستا مخاطبان مناسب را هدف قرار داده و حضور آنلاین قدرتمندی برای خود ایجاد کنند. تمام اینها با کمک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت پزشکی ممکن می‌شود.

10 دلیل که چرا پزشکان و متخصصان به دیجیتال مارکتینگ پزشکی نیاز دارند

1. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : حضور آنلاین قدرتمند

اگر می‌خواهید فعالیت خود را گسترش دهید، دسترسی خود را بیشتر کنید و درآمد خود را افزایش دهید، باید در دیجیتال مارکتینگ پزشکی سرمایه گذاری کنید. ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین قدرتمند، حضور آنلاین شما را به روشی که برای بیماران خوشایند باشد تنظیم می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

ولی به این سادگی ها هم نیست. وقتی دیجیتال مارکتینگ پزشکی استارت می‌خورد، کانال‌های آنلاین زیادی برای کار کردن دارید. از وبسایت پزشکی گرفته تا مدیریت شبکه‌های اجتماعی و دایرکتوری‌های کسب‌وکار. شما بایستی نقاط تماس و دسترسی خود را افزایش دهید تا مخاطبان بالقوه‌تان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، کانال‌های آنلاین شما بایستی همگی بهینه شوند تا بتوانند اطلاعات منسجمی را در سراسر اینترنت به مشتریان ارائه دهند. حتی فقط با انتشار نام، شماره تلفن و آدرس مطب خود هم فرصت بدست آوردن بیماران بالقوه جدیدی را خواهید داشت.

2. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : بیماران بالقوه در فضای آنلاین هستند

آیا می‌دانید که ضریب نفوذ اینترنت همراه در ایران به تنهایی به بیش از 84 میلیون و 196 هزار مشترک رسیده است؟ این آمار خود بیانگر اهمیت توجه به مخاطبان آنلاین است. مخاطبان بالقوه شما هم برای رفع مشکلات خود از اینترنت استفاده می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

حضور آنلاین منسجم و قوی، تعاملی آنلاین بین شما و مخاطبان بالقوه شما ایجاد می‌کند و به شما فرصت معنادار کردن این تعاملات را می‌دهد. به طور کلی اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی با طراحی خوب، احتمال دیده شدن خدمات درمانی شما را بیشتر می‌کند.

افرادی در اینترنت هستند که به خدمات شما نیاز ندارند و شما نمی‌خواهید بودجه بازاریابی و تلاش خود را برای این افراد هدر دهید. پس، چگونه می‌توانید برای مشتریان و بیماران هدفمند بازاریابی کنید؟

3. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : هدف‌گیری مشتریان آنلاین آسانتر است

ما به دیجیتال مارکتینگ افتخار می‌کنیم چون مزیت فوق‌العاده‌ای نسبت به بازاریابی سنتی مانند چاپ بروشور و تبلیغات تلویزیون دارد. سودآورترین مزیت دیجیتال مارکتینگ پزشکی این است که می‌توانید مشخص کنید کمپین بازاریابی شما چه کسانی را هدف قرار دهد.

کمپین های دیجیتال مارکتینگ ما بسیار هدفمند هستند، چون ما از ویژگی‌های خاصی مثل سن، جنسیت، جمعیت شناسی، علایق، رفتار و موارد دیگر برای تعریف مخاطب استفاده می‌کنیم. فقط به این جا هم ختم نمی‌شود و می توان کمپین‌های بازاریابی آنلاین پزشکان را برای کلمات کلیدی خاصی بهینه و ارتباط درستی بین جستجوها برقرار کرد. به این معنا که اگر مثلا شما متخصص قلب هستید، مخاطبانی که به دنبال اطلاعات دندانپزشکی هستند وارد وبسایت شما نشوند.

4. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : تجربه بیماران را بهبود می‌بخشد

بیمارانی که در اینترنت به دنبال راه حل مشکلات خود هستند چه می‌خواهند؟ آنها بدنبال پاسخی سریع و موثر بدون اتلاف وقت هستند. هرچه دسترسی بیمار را به مطب خود راحت تر کنید، تجربه آنها بهتر می‌شود. در این راستا نمی‌توان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را نادیده گرفت. این ابزارها با پیاده سازی یک سیستم یکپارچه کاربرپسند باعث می‌شوند که بیماران به راحتی خدمات شما را پیدا کرده و با شما آسانتر تعامل ‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

البته پیاده سازی یک سیستم کارامد برای ردیابی بیماران، ارسال یادآوری برای چکاپ مجدد، ارسال خبرنامه و از بین بردن موانع ارتباطی نیاز به تستهای مکرر و هدفمند و ردیابی نتایج دارد. از آنجایی که پزشکان عمومی و متخصصان برای این آزمون و خطاها وقت ندارند، پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار، متخصصان دیجیتال مارکتینگ پزشکی را استخدام کنند.

5. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : کاهش هزینه جذب هر بیمار

با دیجیتال مارکتینگ پزشکی می‌توانید قیف‌های فروش نتیجه محور بسیار موثری ایجاد کنید که به میزان قابل توجهی هزینه های مارکتینگ و جذب بیمار شما را کاهش می‌دهد. هزینه جذب بیمار با کمپین‌های بازاریابی آنلاین بسیار کمتر از هزینه تبلیغات سنتی است. اولا هزینه‌های بازاریابی شما را نصف می‌کند و ثانیا بازگشت سرمایه یا ROI شما را افزایش می‌دهد. چطور؟

یکی از علت هایی که متخصصان حوزه سلامت را مشتاق به استفاده از دیجیتال مارکتینگ پزشکی می‌کند این است که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خدمات و اعتبار پزشکان را به مردم و همکاران نشان می‌دهند. دیجیتال مارکتینگ زمین بازی را برای همه یکسان کرده و فرصت‌های برابری را برای ترویج تخصص پزشکان فراهم کرده است.

در حالی که ابزارهای بازاریابی سنتی گران و نتایج حاصل از آن غیر قابل اندازه گیری است، می‌توانید کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی خود را با کمک ابزارها و خدماتی که در اینترنت در دسترس هستند راه‌اندازی و اجرا کنید. اگر خودتان نمی‌توانید کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را راه‌اندازی کنید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. کارشناسان نارون پتانسیل‌های رشد کسب‌وکار شما را نمایان خواهند ساخت.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان اینفوگرافیک

6. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : افزایش شهرت آنلاین

برای اطمینان از رشد و موفقیت بلند مدت خدمات درمانی، باید با پشتکار فراوان روی برندینگ خود کار کنید. اینکه چطور مخاطبان هدف در فضای آنلاین، از شما یاد کنند تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

مراجعه‌کنندگان و بیماران همیشه تجربه ای که هنگام ویزیت با شما داشته اند را به یاد می‌آورند. هرچقدر هم که در ارائه خدمات درمانی دقت و دلسوزی به خرج دهید، گاهی اوقات بیماران ناراضی و آزرده خاطر پیدا می‌شوند. این ناراحتی ممکن است باعث شود که بیمار به فضای آنلاین رفته و نظر منفی درباره شما ثبت کند.

با دیجیتال مارکتینگ پزشکی می‌توانید استراتژی‌های موثری برای مقابله با مسائل مربوط به بیمار و خدمات ارائه شده قبل و بعد از درمان ایجاد کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا شهرت آنلاین برند خود را ارتقا دهید، تصویری مثبت از برند خود بسازید و بازخوردهای منفی بیماران ناراضی را مدیریت کنید.

7. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : رقبای شما در حال فعالیت در فضای آنلاین هستند

ما مشتریانی در حوزه سلامت و خدمات درمانی داریم که نتایج استثنایی از دیجیتال مارکتینگ گرفته‌اند. اگر در تبلیغات آنلاین هنوز سرمایه‌گذاری نکرده اید، این مقاله را به عنوان یک فرصت برای شروع در نظر بگیرید.

پزشکانی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند، می‌توانند سهم بزرگی از بازار را هدف قرار دهند. این موضوع باعث می‌شود که پیدا کردن  بیماران جدید برای شما سخت شود. البته هنوز پزشکان زیادی وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی نشده اند و یا اصول آن را به درستی پیاده سازی نکرده‌اند. پس هنوز فرصت دارید!

از این فرصت برای تسلط بر بازار خود استفاده کنید. ما استراتژی های بازاریابی آنلاینی داریم که به سرعت شما را وارد رقابت در حوزه خدمات درمانی می‌کند. پس نگران نباشید!

8. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : فرصتی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری و منبعی موثق

خود شما ترجیح نمی‌دهید که به پزشکی مراجعه کنید که اطلاعات مفید، رایگان و مرتبط با بیماری شما ارائه می‌کند؟ مطالعات ما نشان داده که اکثر افراد همیشه بدنبال مشاغلی هستند که اطلاعات با ارزش و مفیدی از آنها دریافت کنند. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان فرصت ارائه محتوای مفید به مخاطب را می‌دهد.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

تولید محتوای مفید و جذاب در چارچوب زمانبندی منظم و مستمر در وب‌سایت و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شما را به رهبری بلامنازع در حوزه کسب‌وکار خود تبدیل می‌کند. همچنین پاسخ دادن به سوالات بیماران و ارائه راه حل هایی برای مشکلات سلامتی آنها به صورت آنلاین نیز به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود گفتگو کنید.

در نتیجه بیماران به شما اعتماد می‌کنند و در صورت بروز مشکل به شما مراجعه خواهند کرد. وقتی به رهبر فکری و منبعی موثق و قابل اعتماد از اطلاعات تبدیل شوید جذب مشتری برای شما مثل آب خوردن می‌شود.

9. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : نشان دادن خدمات شما در جستجوهای محلی

اگر پزشک هستید دوست دارید که بیماران بیشتری از اطراف محل مطب یا کلینیک خود جذب کنید. به عبارت دیگر دوست دارید که اول روی بازار اطراف خود تسلط پیدا کنید. سرمایه‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ پزشکی به شما فرصت ایجاد کمپین‌های سئو محلی را می‌دهد و شما را در صدر نتایج افرادی که در نزدیکی شما به دنبال خدمات درمانی شما می‌گردند نشان می‌دهد. با بهینه سازی سئو محلی مشتریان اطرف خود را به راحتی هدف قرار می‌دهید.

شما می‌توانید محتوای خود را برای این منظور بهینه کرده و از کلمات کلیدی مثل «پزشک نزدیک من»، «پزشک متخصص نزدیک من»  و یا هر کلمه کلیدی خاص دیگر استفاده کنید. این امر تسلط شما را در بازارهای محلی افزایش داده و مطمئن می‌شوید شما اولین نتیجه جستجو محلی در منطقه خود هستید.

10. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان : تصمیمات داده محور برای کسب‌وکار شما

در نهایت دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما را از حدس و گمان خلاص می‌کند و داده‌ها را نقطه اتکای تصمیمات شما قرار خواهد داد. دیجیتال مارکتینگ کاملا به داده‌ها و تجزیه و تحلیل وابسته است. ما صرفا بر اساس اینکه از یک کمپین خوشمان ‌می‌آید کاری انجام نمی‌دهیم. ابتدا آزمایش مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌هایی که داریم انجام می‌دهیم و سپس با استفاده از این اطلاعات بهترین و موثرترین کمپین را راه‌اندازی کرده و بهینه می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

به زبان ساده، هر تومانی که بابت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری می‌کنید نتیجه‌ای به همراه دارد. وقتی داده ها را با گوگل آنالیتیکس ترکیب می‌کنیم بهترین عملکرد را دریافت می‌کنیم. و این موضوع به شما برای گرفتن تصمیمات بهتر و در نهایت حضور آنلاین قدرتمندتر کمک می‌کند.

برای شروع دیجیتال مارکتینگ پزشکی آماده اید؟

دیجیتال مارکتینگ یک فرصت بازاریابی بزرگ در سالهای پیش رو است که نباید نادیده گرفته شود. می‌توانید چند سالی زمان بگذارید و علم پیاده سازی و تدوین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و یا اینکه بازاریابی آنلاین پزشکی خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید. آژانس نارون با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت پزشکی و اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ آمادگی تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما را دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات طراحی سایت پزشکی روی دکمه زیر کلیک کنید.

ما مطالب ارزشمند خود را فقط با اعضای لیست ایمیل خود به اشتراک می گذاریم.

شما هم همین الان به این لیست بپیوندید.

درباره نویسنده:

6 پاسخ

  1. سلام
    بنده نیاز به مشاوره دارم در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی
    اگر ممکنه بنده رو راهنمایی فرمایید.
    با تشکر

  2. سلام.
    خواستم تشکر کنم از محتوای خوبی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی ارائه دادید.
    خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *