تحقیقات نشان می دهد در حال حاضر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، بیشتر بر شبکههای اجتماعی متمرکز است. اما از جهتی استفاده از روش قدیمی و معتبر «بازاریابی ایمیلی» و ایجاد لیست ایمیل نسبت به پلتفرمهای پرطرفدار دیگر نظیر فیسبوک و اینستاگرام به طور قابل ملاحظهای تاثیرگذاری بیشتری در جذب مشتریان اینترنتی دارد.
درمقایسه با دیگر شبکهها، بازاریابی ایمیلی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. بنابراین اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، باید تهیه لیست ایمیل قدرتمند و بی نقص را در اولویت قرار دهید. اگر از لیست ایمیل خود در موقعیت و زمان مناسب استفاده کنید، تاثیر قابل توجه آن را بر روی بازاریابی و همچنین افزایش تعداد کاربران و فروش احساس خواهید کرد.
در این پست چند نکته سودمند که میتوانند باعث رشد سریع لیست ایمیل شما در کمترین زمان و رشد بلند مدت کسب و کار شما شود را به شما معرفی می کنیم.
چرا باید لیست ایمیل خود را رشد دهید؟
قبل از بررسی جزئیات نحوه رشد سریع لیست ایمیل مارکتینگ، بیایید نگاهی به چند اصل اولیه این حوزه بیاندازیم.
لیست ایمیل شامل بازدیدکنندگان سایت و یا مشتری هایی است که ایمیل خود را در وبسایت شما ثبت کرده اند. این فهرست به کسب و کارها اجازه میدهد تا محتوایشان را با افرادی که علاقه مند به دریافت اطلاعاتی همچون بهروزرسانیها، اطلاعیهها، تخفیفها و سایر جزئیات هستند، مستقیما از طریق ایمیل بهاشتراک بگذارند.
بدون لیست ایمیل دسترسی به بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را ازدست می دهید. درواقع لیست ایمیل یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتریان است. جالب است بدانید که احتمال جذب مشتری از طریق لیست ایمیل تا 40 برابر بیشتر از فیسبوک یا توییتر است.
علاوه بر این کنترل لیست ایمیل کاملا در اختیار خودتان است. شما میتوانید میزان ارتباط با مخاطبین مورد نظرتان را بدون کلنجار رفتن با الگوریتمهای پیچیده شبکه های اجتماعی کنترل کنید.
ارسال ایمیل تاثیر زیادی بر ایجاد اطمینان بین شما و مشتری می گذارد. خواندن ایمیل در فضای خصوصی صندوق ورودی ایمیل انجام میگیرد. از آنجایی که پیام شما بهصورت عمومی نمایش داده نمیشود، سابسکرایبرها در برقراری ارتباط با شما احساس راحتی کرده و احتمال اینکه به مشتری تبدیل شوند بالا خواهد رفت.
نکته 1. ایجاد لیست ایمیل هدفمند
برای افزایش سریع لیست ایمیل باید درباره سابسکرایبرهایی که قبلا داشتهاید اطلاعات بیشتری کسب کنید. چه کسانی هستند؟ کجا زندگی میکنند؟ به چه چیزهایی علاقهمند هستند؟ دغدغه آنها چیست؟
زمانی که این اطلاعات را بهدست آوردید میتوانید مخاطبین خود را طبقهبندی کنید. با این روش همه مخاطبین یک پیام مشترک دریافت نمیکنند و فقط پیامی دریافت می کنند که به آنها مرتبط است.
برای مثال برخی فروشگاه های اینترنتی پوشاک به سابسکرایبرهای خود گزینه های مختلفی با توجه به علایق مخاطبین ارائه می دهند. مخاطبین هم برحسب سلیقه خود گزینه های شخصی سازی شده و مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
نکته 2. تبدیل محتوای مهم به محتوای قفل دار
احتمالاً شما محتواهای باکیفیت بسیاری همچون ایبوک دارید که به رایگان در اختیار دیگران میگذارید. اگر بهدنبال رشد سریع لیست ایمیل و افزایش سابسکرایبرها هستید، بایستی دسترسی به بهترین محتوای خود را محدود کنید تا کاربران تنها با وارد کردن نام و نشانی ایمیل خود بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
برای اینکه محتوای قفل دار بتواند مخاطب را با نتیجه ای مطلوب راضی کند، لازم است که بهخوبی نوشته شده و آموزنده باشد. به یاد داشته باشید که شما ارزشی را درمقابل ارزشی دیگر مبادله میکنید.
نکته ۳. شخصی سازی ایمیل
تحقیقات نشان داده است که نرخ تعامل ایمیلهای شخصیسازی شده شش برابر بیشتر از ایمیلهای شخصیسازی نشده است. به صورت غریزی، هر گونهای از شخصیسازی سبب میشود که احساس خاص بودن کنیم. به طوریکه بیش از %70 از مصرفکنندگان میگویند که تجربه شخصی باعث میشود که ایمیلهایی با عناوین تجاری را باز کنند و بخوانند.
اما شخصیسازی ایمیل تنها به این معنی نیست که فقط نام دریافت کننده در قسمت موضوع وارد شود.
نکته 4. برجسته کردن فرم عضویت
طراحی جذاب فرم عضویت در لیست ایمیل برای افزایش نرخ تبدیل حیاتی است. مطالعات نشان میدهند که %55 از بازدیدکنندگان تنها 15 ثانیه یا کمتر برای دیدن وبسایت شما وقت میگذارند. درنتیجه شما باید از همان ابتدا نظر آنها را جلب کنید.
درحالیکه فرم عضویت شما باید کوتاه و از نظر ظاهری جذاب باشد، هدف اصلی برجسته کردن آن نسبت به دیگر اجزای صفحه وبسایت شماست. شما از هر نوع فرم عضویتی مانند افزونه ای خاص، فرم کشویی یا نوار اعلان استفاده میکنید، باید برجسته و جذاب باشد.
نکته 5. پیشنهاد پاداش
اگر میخواهید بازدیدکنندگان عضو لیست ایمیل شما شوند، باید در عوض به آنها چیزی با ارزش پیشنهاد دهید. به عبارت دیگر به آنها دلیلی دهید تا بخواهند بیشتر از شما بشنوند. در غیر این صورت وبسایت شما را ترک میکردند.
از جمله پاداشهای رایج می توان به پیشنهادهایی با زمان محدود، ارسال رایگان و دسترسی به محتوای اختصاصی اشاره کرد. بهویژه آفر تخفیف که براساس پژوهش اخیر RetailMeNotحدود 67% از مصرفکنندگان را به خریدی که از ابتدا قصد آن را نداشتند ترغیب میکند.
جمعبندی
به خاطر داشته باشد که رشد سریع لیست ایمیل، نیازمند تلاشی مداوم و مستمر خواهد بود. همانطور که علایق و نیازهای مصرفکنندهها تغییر میکند، لیست ایمیل شما نیز باید آن تغییرات را به درستی بازتاب دهد.
خیلی مهم است که شما لیست ایمیلتان را به طور منظم تحلیل کنید و از یافتههایتان بهترین استفاده را ببرید تا کسب و کارتان را بهبود بخشید و شهرت آنلاین خود را بهبود دهید.
اگر آماده افزایش ارتباطات، وفاداری، هوشیاری، آگاهی برند، بازدهی و ابقای مشتری هستید، این نکات را به بهترین شکل استفاده کنید. با انجام این کار، لیست ایمیلتان مانند حریقی بزرگ گسترش خواهد یافت.
5 پاسخ
خیلی خوب بود
امیدوارم زودتر آپدیت کنید مطلب رو.
شما خدمات ایمیلی هم ارائه می کنید؟
من به مشاوره نیاز دارم
عالی بود خسته نباشید
آموزش ویدیویی در این زمینه دارید؟
خیلی کاربردی بود ممنون از اطلاعات خوبتون