9 توصیه برای برندینگ – ساده، قوی و موثر

فهرست مطالب

توصیه برای برندینگ

موفقیت در کارآفرینی، مسیری پر از سختی، موانع و شکست است. شهرت و موفقیت در کسب و کار، صرف نظر از حیطه‌ای که ریسک ورود به آن را کرده‌اید، آسان نیست. اما صبر و حوصله و برنامه‌ریزی درست، باعث سرعت گرفتن رشد کسب و کار شما خواهد شد. اگر دوست دارید کسب و کار شما رشد کند، قطعا بایستی زمان و پول خود را روی برندینگ سرمایه گذاری کنید. ما برای شما 9 توصیه برای برندینگ گردآوری کرده ایم که تاثیر به سزایی بر رشد کسب و کار شما دارند.

برندینگ چیست و چرا از اهمیت برخوردار است؟



دلایل زیادی در رابطه با اهمیت برندینگ در کسب و کار وجود دارد. برندینگ پیش از هر چیز به شما در متفاوت شدن از رقبا و جذب مشتری کمک می کند. هم‌چنین برندینگ منجر به ایجاد پلی ارتباطی میان شما و مخاطب‌ می‌شود.

بیایید واقع‌بین باشیم. اگر کسب و کار شما گمنام باشد نمی توان از آن انتظار رشد چندانی را داشت. تنها با یک برند قدرتمند قادر به رشد و ورود به بازارهای بزرگ‌تر خواهید بود. در ادامه 9 توصیه برای برندینگ که تاثیر فوق‌العاده ای در اسم و رسم یافتن کسب و کار شما دارد ارائه خواهد شد.

شناخت دقیقی از کسب و کار خود داشته باشید


مهم‌ترین مساله در تاسیس یک برند، شناخت درست از آن کسب و کار خاص است. شما بایستی جواب‌های واضح و کاملی برای سوالات زیر داشته باشید:

  • کسب و کار من درباره‌ی چیست؟
  • من با این کسب و کار چه مساله یا مشکلی را حل می‌کنم؟
  • دوست دارم مشتری‌ها چگونه کسب و کار من‌ را توصیف کنند؟
  • جامعه هدف من کیست؟
  • کسب و کار من چطور در یک جمله خلاصه می شود؟

با پاسخ دادن به سوالات بالا، به فهم بیشتری از تجارت خود و اهدافی که دنبال می‌کند می‌رسید. این اطلاعات شالوده و اساس برند شما خواهند بود.

بر روی لوگو و هویت برند خود کار کنید


توصیه برای برندینگ

لوگو یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک برند است. شما بایستی لوگویی منحصربه‌فرد طراحی کنید، لوگویی که شما را از رقیبان متمایز کرده و برندتان را به یادماندنی کند. اما لوگو تنها عامل شکل دهنده به برند شما نیست. به غیر از طراحی لوگو، شما نیازمند تعیین صدای برند، هویت برند، پالت رنگی، سبک بصری و غیره نیز هستید. تمام این عناصر باید در هماهنگی با یکدیگر باشند.

ساخت هویتی منحصربه‌فرد برای برند امری آسان است. به برند خود به چشم یک شخص نگاه کنید. چه ویژگی‌های شخصیتی دارد؟ رسمی است یا خودمانی؟ لحن قاطعی دارد یا راحت است؟ با کندوکاو در این سوالات، می‌توانید به شناخت خوبی از هویت برند خود برسید. این اطلاعات به شما در انتخاب عناصر برند همچون رنگ و فونت کمک می کنند.

با برند خود داستان بگویید


این روزها داستان‌سرایی به تکنیکی پرطرفدار در حیطه‌ بازاریابی و برندینگ تبدیل شده است. در این کار، شما به جای تبلیغ مستقیم محصولات، داستانی مرتبط با برند می‌سازید و آن را تعریف می‌کنید.

برای مثال، می‌توانید یک ویدیوی تبلیغاتی بسازید که در آن، مشتری‌ها با دانلود کتاب‌های درسی تخفیف خورده از اپلیکیشن شما، زندگی‌شان از این رو به آن رو شده است. یا مثلا، ویدیویی در رابطه با مسافرانی بسازید که با استفاده از لوازم عکس‌برداری برند شما، زیباترین لحظه‌های زندگی‌شان را ثبت کرده‌اند. داستان‌سرایی در صورتی که به درستی انجام شود، به راحتی منجر به پیشرفت برند شما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با خدمات بازاریابی محتوا نارون اینجا کلیک کنید.

در دسترس باشید


هنگامی که تعداد مشتریان زیاد می‌شود، بسیاری از آن‌ها مایل‌اند که با شما در ارتباط باشند. پس تا جایی که می‌توانید کانال‌های ارتباطی را جهت ارتباط با آن‌ها در نظر بگیرید. به پیام‌ها، ایمیل‌ها، منشن‌ها و نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند، پاسخ دهید. بگذارید بدانند که شما صدای‌شان را شنیده‌اید. باور کنید یا نه، این پاسخگو بودن‌ها تاثیر به‌سزایی در ایجاد اعتماد و وفاداری نسبت به برند در مشتری خواهد داشت.

دید بلند مدت داشته باشید


توصیه برای برندینگ

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که صاحبان کسب و کار مرتکب می‌شوند این است که به ترندهای رایج روز بسیار اهمیت می‌دهند. برای مثال، ممکن است لوگویی طراحی شود که الهام‌گرفته از ترندهای جدید در طراحی باشد و یا شعار تبلیغاتی شبیه به شعر و آهنگی که در آن زمان همه‌گیر شده ساخته شود.

درس گرفتن از لوگوها، تکیه کلام ها و تکنیک‌های ترند چیز بدی نیست. اما بهترین برندها براساس ویژگی‌هایی ساخته شده‌اند که به زمان خاصی تعلق نداشته‌اند. لوگوی کوکاکولا را در نظر بگیرید. این لوگو بسیار ساده و کلاسیک اما در عین حال، بسیار شاخص است. چرا؟ چون ایده آن اصیل و کلاسیک است و هنوز هم مانند چند دهه قبل، مطلوب به نظر می‌رسد و تا 5 الی 10 سال دیگر و حتی بیشتر نیز، هم‌چنان طرفدار خواهد داشت.

یکپارچگی، کلید موفقیت در برندینگ است


همیشه در لحن و عناصر بصری برند ( در تمام بسترهای ارتباطی مانند: وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ) یکدست باشید.

هر متخصص برندینگی می‌داند که یکپارچگی، کلید موفقیت در برندینگ‌ است. این بدان معناست که تمام بسترها باید یک دست و منسجم باشند. این بسترها شامل، وب‌سایت، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، آگهی‌های دیجیتال، ویدیوها و غیره است. این قضیه درباره‌ی لوگو، صدای برند، پیام، لحن و دیگر جنبه‌های برند نیز صدق می‌کند.

در رابطه با ارزش های خود صادق باشید


روراستی و صداقت با خود، امری بسیار حیاتی در حیطه‌ی برندینگ‌ است. پای آن چه که واقعا به آن اعتقاد دارید بایستید و نه آن چه که فکر می کنید باعث جلب توجه بیشتر می شود. اگر با مشتری‌های خود روراست باشید، اعتماد آن‌ها را به خود جلب می‌کنید. مشتری‌ها صداقت کلام شما را درک می‌کنند و اگر هم تظاهر کنید، به راحتی دروغ‌های شما را تشخیص می‌دهند. این هویت دروغین بسیار بیشتر از آن‌چه تصور می‌کنید به شما آسیب می‌رساند. از همه مهم‌تر، تظاهر هدف شما در راستای ساختن برندی قدرتمند و به‌یادماندنی را بر باد خواهد داد.

از محتوای باکیفیت استفاده کنید


توصیه برای برندینگ

اگر می‌خواهید برندتان حرفه‌ای به نظر برسد، از محتوای با کیفیت استفاده کنید. به این دلیل که محتوا، حتی امروز هم پادشاه است. پست‌های وب‌لاگ، خبرنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره، همگی باید باکیفیت باشند. محتوا باید از اشتباهات گرامری، چاپی و غیره به دور بوده و به زبان برند شما صحبت کند. بهتر است برای تولید محتوا و نوشتن مطالب تبلیغاتی، افراد متخصص را به کار بگیرید. اگر بودجه‌ی شما محدود است، بهتر است از کمک فریلنسرها استفاده کنید.

با متخصصان هم‌فکر و هم‌سلیقه‌ خود همکاری داشته باشید


همکاری با کارآفرینان و متخصصان هم‌سلیقه، نه تنها به توسعه‌ی برند شما کمک می‌کند، بلکه در رشد کسب و کار شما نیز موثر است. همکاری‌های بیشتر منجر به دسترسی به بازارهای بیشتر می شود.

حضور آنلاین قدرتمندی را برای خود ایجاد کنید


اولین قدم برای ایجاد یک حضور آنلاین قدرتمند، داشتن یک وب سایت است. هر کسب و کار با هر اندازه ای باید یک وب سایت با طراحی جذاب و خوب داشته باشد. وب سایت جزء مهمی از استراتژی بازاریابی شما است و اعتبار برند شما را شکل می دهد. می توانید از ابزارهای موثر در تولید سرنخ برای ایجاد آگاهی از برند خود و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید.

برخی از ابزارهای تولید سرنخ:

نتیجه‌گیری


صحبت از ساخت برندی قدرتمند از انجام آن راحت‌تر است. اگر تجربه برندسازی نداشته باشید، این مسیر سخت‌تر هم می‌شود. اما این توصیه ها کمک بزرگی به ساخت هویت و صدایی منحصربه‌فرد برای برندتان خواهد کرد. البته که استفاده از خلاقیت گاهی مسیر طولانی را کوتاه می کند.

شما هم در بخش نظرات از تجربیات خود در برندینگ برای ما بگویید.

ما مطالب ارزشمند خود را فقط با اعضای لیست ایمیل خود به اشتراک می گذاریم.

شما هم همین الان به این لیست بپیوندید.

درباره نویسنده:

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *