رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل هدف نهایی هر فروشگاه اینترنتی است. و گرفتن جایگاه اولِ نتایج رویای هر کسبوکاری (مخصوصا کسبوکارهای کوچک) است. در این پست گام به گام به 9 نکته شگفت انگیز برای بهتر دیده شدن وبسایت فروشگاهی شما در گوگل یا سئو فروشگاه اینترنتی میپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.
با تسلط فروشگاه های بزرگی مثل دیجیکالا، تکنولایف و … بر صفحه نتایج جستجو، چگونه فروشگاههای اینترنتی کوچک میتوانند راهی به سمت بالا پیدا کنند؟ پاسخ روشن است : با سئو فروشگاه اینترنتی
سئو فروشگاه اینترنتی پایه و اساس یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی را فراهم میکند. اگر وبسایت فروشگاهی خود را به تازگی راهاندازی کردهاید یا به دنبال بهینه سازی رشد کمپینهای ارگانیک هستید، با انجام نکات این مقاله به سوخت لازم برای رشد خود را تامین کنید و تواناییهای خود را برای رسیدن به صفحه اول نتایج بهبود ببخشید.
سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) در فروشگاه اینترنتی باعث ایجاد ترافیک ارگانیک برای وبسایت شما از طریق موتورهای جستجویی مثل گوگل و بینگ میشود. هدف اصلی فروشگاههای اینترنتی دیده شدن در صفحه اول نتایج جستجو (SERP) است.
کادری که در تصویر زیر با رنگ سبز نمایش داده شده، « نتایج ارگانیک» است. این نتایج بعد از تبلیغات کلیکی (گوگل ادز) ظاهر میشوند.
نکات سئو فروشگاه اینترنتی
همه ما به دنبال ترافیک بیشتر برای وبسایتمان هستیم. اما چیزی که واقعا نیاز داریم ترافیکی است که منجر به تبدیل (فروش) شود.
1. تجزیه و تحلیل
برای درک نحوه تاثیرگذاری ترافیک بر فروش آنلاین، بایستی با فعالسازی گوگل آنالیتیکس امکان تجزیه و تحلیل مخاطب را ایجاد کنید. یعنی مثلا اگر از ووکامرس استفاده میکنید، آن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.
گوگل آنالیتیکس میزان تعامل کاربران شما با محصولات را اندازهگیری میکند. و همچنین اطلاعات رفتار خرید مشتریان را به شما ارائه میدهد. از گزارشهای مفید گوگل آنالیتیکس در سئو فروشگاه اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رفتار مشتری در مرحله پرداخت
- رفتار مشتری در مرحله خرید
- عملکرد محصول
- عملکرد فروش
- عملکرد لیست محصولات
بخش Enhanced Ecommerce دنیایی از دادهها را برای کمک به سئو فروشگاه اینترنتی شما ارائه میدهد. با استفاده از این اطلاعات دید عمیقتری به موارد زیر پیدا میکنید:
- درآمد
- نرخ تبدیل
- جزئیات تراکنش
- موفقیت کمپین تبلیغاتی
با تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده میتوانید تصمیمات آگاهانهی داده محوری برای سئو فروشگاه اینترنتی خود بگیرید.
اگر از وردپرس استفاده میکنید نگران نباشید، با چند گام میتوانید به راحتی فروشگاه خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید:
آموزش گام به گام اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس
- ابتدا به گوگل آنالیتیکس به نشانی google.com بروید.
- با حساب کاربری جیمیل خود وارد این سایت شوید. اگر حساب جیمیل ندارید ابتدا باید یک حساب ایجاد کنید.
- با گزینهی Create Property وارد صفحهی اطلاعات سایت شده و موارد مورد نیاز را دربارهی سایت خود پر کنید.
- در این مرحله کدی به شما نمایش داده میشود که باید آن را در Head سایت خود قرار دهید. برای این کار میتوانید به صورت دستی کد را قبل از تگ بستهی header در فایل php قالب خود بگذارید. برای راحتی کار میتوانید از افزونههایی مانند Insert Headers and Footers نیز استفاده کنید.
5. در نهایت با زدن دکمهی Save تغییرات را ذخیره نمایید.
6. منتظر تایید گوگل باشید. معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول میکشد تا ترافیک سایت و اطلاعات آن در گوگل آنالیتیکس ظاهر شود. پس عجله نکنید!
اکنون گوگل آنالیتیکس شما به ووکامرس وردپرس وصل شده است. و اما مرحله آخر!
اتصال ابزار Enhanced Ecommerce گوگل آنالیتیکس به ووکامرس
حالا باید ابزار آنالیز فروشگاه گوگل آنالیتیکس را فعال کنیم.
- برای فعال کردن این ابزار تنظیمات Admin را انتخاب کنید و از آن جا وارد قسمت Ecommerce Settings شوید.
- حالا دو گزینه Enable Ecommerce و Enable Enhanced Ecommerce Reporting را بر روی حالت On قرار دهید.
- روی Saveکلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.
- افزونهی مربوط به ابزار Enhanced Ecommerce را دانلود کنید. این افزونه را میتوانید با یک جستوجوی ساده در اینترنت پیدا کنید.
- پس از دانلود افزونه آن را در وردپرس خود نصب نمایید.
- حالا در سمت راست پیشخوان، روی Tatvic EE Plugin کلیک کنید.
- شناسهی گوگل آنالیتیکس خود را وارد کنید. اگر شناسهی گوگل آنالیتیکس خود را نمیدانید، وارد پنل گوگل آنالیتیکس شده و مسیر زیر را دنبال کنید و شناسه خود را دریافت کنید. Admin > Tracking Info > Tracking Code
- تیک گزینهی Add Enhanced Ecommerce Tracking Code را بزنید.
- تیک گزینهی Add Code to Track the Login Step of Guest Users را نیز بزنید.
- از انتهای صفحه، تیک گزینه Privacy Policy را هم بزنید.
- در انتها دکمهی Submit را بزنید تا تغییرات اعمال شود.
به همین راحتی. حالا میتوانید آمار و دادهها را در پنل گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.
2. تحلیل رقبا
برای شروع تحلیل رقبا، ابتدا بایستی حداقل 5 رقیب وبسایت خود را شناسایی کنید. اگر قادر به پیدا کردن رقبای خود نیستید میتوانید از ابزارهایی مثل SEMRush و Alexa و Ahref ( دو مورد آخر پولی هستند) استفاده نمایید. و یا می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی و محصولات خود در جستجوی گوگل رقبای خود را پیدا کنید.
ارزیابی: بررسی دقیقی در مورد نحوه عملکرد رقبای خود انجام دهید. و ببینید که آنها چه کارهای درستی در مسیر پیشرفت خود انجام میدهند.
قیمتگذاری: قیمت محصولات رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و به دنبال تبلیغات و تعداد تخفیفهای آنها باشید.
موقعیت بازاریابی: نحوه جایگاه یابی یا پوزیشنینگ رقبای خود را در بازار بررسی کنید. آنها چه پیام و تجربه ای را ارائه میدهند؟ از این اطلاعات برای بدست آوردن جایگاه مناسب در بازار استفاده نمایید.
نقد و بررسی: تمامی نقد و بررسیهایی که رقیبتان درباره محصولات خود کرده است را با دقت موشکافی کنید.
تحقیق شکاف کلمه کلیدی (Keyword gap): کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها به دنبال رتبه هستند را پیدا کرده و مورد بررسی قرار دهید.
آنالیز سئو: عناصر اصلی سئو رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، مخصوصا:
- عنوان صفحات
- برچسبهای h1-h6
- توضیحات متا (متادیسکریپشن)
- لینکهای داخلی
- کیفیت محتوا
- دادههای ساختاریافته (اسکیما)
- سایت مپ
- فایل txt
- میانگین زمان بارگذاری صفحات
هدف از این تحلیل پیدا کردن نقاط قوت و ضعف رقبا است. از این مرحله به بعد شما موقعیت بهتری برای شناسایی مزیت رقابتی خود خواهید داشت و مسیری هموار برای سئو فروشگاه اینترنتی خود پیش رو دارید.
3. تحقیق کلمات کلیدی
تا اینجا تمرکز ما در جمعآوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای تدوین یک استراتژی سئو خوب بوده است. حالا فرآیند سئو فروشگاه اینترنتی را با تحقیق کلمات کلیدی آغاز میکنیم.
تنظیم درست کمپین سئو برای تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است. از حدس زدن عبارات و کلمات کلیدی پرهیز کنید و لیست کلمات کلیدی خود را با رعایت اصول سئو پیدا کنید.
هر عبارت یا کلمه کلیدی نادرست تاثیرات منفی بر سئو فروشگاه اینترنتی شما میگذارد. ساختار بندی وبسایت و تک تک صفحات باید اصولی و بر اساس سئو تنظیم شوند، پس برای این موضوع وقت کافی بگذارید.
معیارهای کلمات کلیدی فروشگاهی:
- دارای حجم جستجوی مناسب
- تبدیل بالا (تبدیل بازدیدکننده به مشتری)
- رقابت کم
- تمرکز بر محصول
- استفاده از عبارت «خرید»
- قابلیت رتبهگیری بالا (بالا رفتن رتبه در صفحات جستجو)
ما باید به دنبال کلماتی باشیم که معیارهای بالا را در خود داشته باشند. کلماتی که حجم جستجوی ماهانه و قدرت تبدیل بالایی داشته باشند.
رقبای شما در حالت ایده ال روی کلمات کلیدی شما کار نخواهند کرد و به دنبال کلیدواژههایی خواهند بود که بیشتر روی خرید کالا متمرکز هستند. پس کلمات کلیدی شما باید شامل عباراتی باشند که کاربر وقتی چند مرحله از چرخه خرید را طی کرده، آنها را جستجو میکند.
با یک مثال این موضوع را بهتر بیان میکنیم: فرض کنید شخصی میخواهد گوشی خریداری کند. پس اولین چیزی که سرچ میکند «خرید گوشی » است. این مرحله اول از چرخه خرید است.
بعد از جستجو و خواندن اطلاعات از وبسایت های مختلف تصمیم به خرید گوشی آیفون 13 پرو میگیرد، این مرحله بعدی از چرخه خرید است. سپس با جستجو در فروشگاه های مختلف و ارزیابی قیمت ها و خدمات آنها، پی میبرد که خرید این گوشی با گارانتی مدیا پردازش بهترین گزینه برای اوست.
کاری که شما به عنوان فروشنده این گوشی باید بکنید این است که تمرکز کلمه کلیدی محصول خود را بر روی «گارانتی مدیا پردازش» بگذارید. یعنی کلمه کلیدی شما باید «خرید گوشی آیفون 13 پرو با گارانتی مدیا پردازش» باشد.
در آخر نیاز به کلماتی داریم که شانس بیشتری برای رتبه بندی دارند. پس اگر فروشگاههای بزرگ بر کلمه کلیدی خاصی تسلط دارند بهتر است به دنبال کلمه کلیدی دیگری (کلمات کلیدی طولانی تر) باشید که ارزش وقت گذاشتن داشته باشد.
یافتن کلمات کلیدی:
تعداد ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بسیار زیاد است و کار کردن با همه آنها سخت و دشوار است. ما به شما دو راه رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب را معرفی میکنیم.
- Google Keyword Planner
ابزار رایگان برای تولید کلمات کلیدی است که اطلاعات کلید واژهها را مستقیما از گوگل دریافت می کند. Keyword Planner حجم جستجو و میزان سختی کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد. Keyword Planner ابزاری عالی برای شروع تحقیق کلمات کلیدی است.
- Google Autocomplete
راهی سریع و آسان برای دریافت پیشنهاداتی است که مستقیما از طرف گوگل در کادر جستجو ظاهر میشوند. این پیشنهادات بر اساس جستجوهای پرطرفدار و واقعی هستند.
این دو راه برای شروع کار شما عالی هستند و در گام بعدی میتوانید از ابزارهای تخصصی دیگری مثل Alexa و Ahref نیز برای تکمیل تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده نمایید.
4. ساختار سایت
نحوه تعامل کاربران با وبسایت شما برای داشتن وبسایت فروشگاهی موفق حیاتی است. ساختار ناوبری و طراحی صفحات نامناسب، تمام تلاش های مثبت دیگر شما برای سئو فروشگاه اینترنتی را از بین میبرد. طراحی زیبا و چشم نواز علاوه بر بالا بردن تعامل کاربران باعث افزایش نرخ تبدیل در وبسایت شما میشود.
با بررسی ساختار ناوبری وبسایت خود شروع کنید. از گوگل آنالیتیکس برای فهمیدن نحوه بازدید مخاطبان از صفحات وبسایت خود استفاده کنید. همچنین میتوانید پیمایش کاربر را بررسی کنید، یعنی یک صفحه شروع را انتخاب کنید و سپس بفهمید که کاربر چگونه آن صفحه را پیدا کرده و دوباره از آن صفحه به چه صفحه ای دیگر رفته است.
ایجاد بردکرامب (breadcrumbs) در صفحات داخلی به کاربر جهت دهی مناسب را نشان میدهد. نام URL هایی که میسازید باید کاربرپسند باشند. به گونه ای که هم برای کاربر و هم برای گوگل منطقی و هدفمند باشند.
صفحه اصلی : example.com
صفحه بلاگ : example.com/blog
صفحه دسته بندی: example.com/category
صفحه محصولات: example.com/product
نکته : از تگ canonical برای محتواهای تکراری استفاده نمایید، تا گوگل متوجه شود که کدام محتوای اصلی است و باید رتبه بندی شود.
جستجوی داخلی سایت خود را بهینه کنید. جستجو در سایت شما باید به صورت دقیق کاربر را به محصول جستجو شده هدایت کند. از تحلیل کلمات جستجو شده برای ایده محصول جدید و تحقیق کلمات کلیدی جدید استفاده نمایید. هدف یک فروشگاه اینترنتی کارآمد هدایت موثر مشتری در صفحات وبسایت است.
5. سئو داخلی
بعد از انجام تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد ساختار مناسب صفحات وبسایت نوبت به بهینه سازی دو نوع اصلی صفحات سایت فروشگاهی میرسد: صفحات دسته بندی و محصولات.
بهینه سازی صفحه دسته بندی
صفحات دستهبندی، محصولات مرتبط را سازماندهی میکنند. صفحات دستهبندی باید برای کلمات کلیدی تطابق گسترده (Broad Match) بهینهسازی شوند.
مثال: اگر کلمه کلیدی Broad Match انتخابی شما «گوشی» باشد، می توانید برای همه جستجوهای مرتبط با گوشی در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شوید. مثل «گوشی اپل»، «گوشی سامسونگ»، «خرید گوشی» و …
بهینه سازی صفحه محصول
صفحه محصول قدرتمند فراتر از سئو است. این صفحه به پشتوانه تجربه کاربری طراحی شده و برای تبدیل (فروش) بهینه سازی شده است. سئو به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحات محصولات شما را کراول کرده و به مشتریان بالقوه نمایش دهند.
چند مورد را باهم بررسی میکنیم:
عنوان صفحه (تگ عنوان)
یکی از مهمترین عناصر سئو داخلی عنوان صفحه محصول است. عنوان صفحه محصول شما باید ترکیبی از کلمات کلیدی که خریداران جستجو میکنند و جزئیات محصول باشد. اما چطور این ترکیب را به بهترین نحو ایجاد کنیم؟
ترکیب موفق برای عنوان صفحه محصول باید شامل نام برند، نام محصول و یک کلمه کلیدی مرتبط باشد.
کلمه کلیدی نام محصول برند
اگر نام برند شما ناشناخته است، نام برند را حذف کنید یا آن را به انتهای عنوان ببرید. راه جایگزین، اضافه کردن یکی از کلمات کلیدی که تحقیق کرده اید و سپس نام و جزئیات محصول را اضافه کنید.
نام محصول/ جزئیات کلمه کلیدی
از کلماتی مثل «خرید»، «ارسال رایگان»، «فروش» و «تخفیف» در عنوان صفحه محصول خود استفاده نمایید. این کلمات خریداران را جذب میکنند، در نتیجه نرخ کلیک سایت شما بالا رفته و جایگاه شما را در گوگل بهبود میبخشند.
توضیحات متا یا متادیسکریپشن
طبق دستورالعمل گوگل، میتوانید برای هر صفحه از وبسایت یک متادیسکریپشن منحصربفرد ایجاد کنید. این توضیحات باید دقیقا موضوع صفحه مورد نظر را توصیف کند. اگر متادیسکریپشن ایجاد نکنید، گوگل به صورت خودکار بر اساس محتوای داخل صفحه، متادیسکریپشن دلخواه خود را ایجاد میکند. متادیسکریپشن خودکار بهینه نیست چون برای تجربه کاربری طراحی نشده است.
متادیسکریپشن فروشگاه اینترنتی شما باید شامل نام محصول و کلمات کلیدی مرتبط باشد. گوگل کلمات کلیدی که با جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد را در متادیسکریپشن برجسته میکند و به کاربر نمایش میدهد.
تگ های هدر (برچسبهای عنوان Header Tags)
برای عنوان اصلی صفحه باید از تگ H1 استفاده کنید. H1 در تقویت کلمه کلیدی اصلی نقش مهمی ایفا میکند. همچنین شباهت زیادی با تگ عنوان دارد، اما باید طوری نوشته شود که کاربرپسند و خوانا باشد. بقیه تگهای هدر (H2-H6) باید در قالب طرح کلی و به صورت سلسله مراتبی در صفحه پیاده سازی شوند.
توضیحات محصول
بهینه سازی توضیحات محصول یک امر حیاتی برای سئو فروشگاه اینترنتی شماست که اجرای صحیح آن سخت و زمانبر است. اصولا صاحبان فروشگاههای اینترنتی توضیحات محصول را مستقیما ار سازنده محصول کپی و جایگذاری میکنند. در نتیجه هیچ فرقی بین توضیحات محصول صدها فروشگاه وجود ندارد.
پس چگونه متمایز از بقیه باشیم؟ با طراحی توضیحات محصول منحصربفردی که مختص مخاطبان شماست. شما باید منابع و زمان زیادی را صرف ایجاد توضیحات جذاب بکنید که شامل:
- پرسونای خریدار
- شرح کامل ویژگی های محصول
- استفاده از زبان خلاق
- ایجاد انگیزه در خریدار
- استفاده از توضیحاتی که راحت وسریع خوانده شود
- فروش بر پایه احساسات مشتری
دادههای ساختاریافته (اسکیما)
اضافه کردن اسکیما به فروشگاه اینترنتی شما راهی موثر برای افزایش بازدید صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل و در نتیجه افزایش نرخ کلیک است. پس با استفاده از افزونه Schema pro، اسکیمای محصول را به صفحات خود اضافه کنید.
6. عملکرد وبسایت
بررسی مشکلات عملکردی وبسایت میتواند به افزایش بازدید شما در دنیای آنلاین کمک بسزایی بکند. به موارد زیر با دقت توجه کنید:
سرعت بارگذاری سایت
سرعت بارگذاری سایت خود را میتوانید با استفاده از Google PageSpeed Insights که برای خود گوگل است اندازه بگیرید. به پیشنهاداتی که برای افزایش سرعت بارگذاری سایت شما میدهد توجه کنید و ایرادات را تا حد توان برطرف کنید. برخی از مشکلات به صورت زیر است:
- اندازه تصویر
- پاسخ سرور
- کدهای ناکارآمد
- افزونه های بسیار زیاد
- کش مرورگر
خطاهای کد وضعیت
از نرم افزار رایگان سئو screaming frog برای کراول صفحات خود استفاده کنید تا خطاهای کد وضعیت وبسایتتان را به شما نمایش دهد: مثل خطاهای 404 یا 302 ریدایرکت. صفحاتی که خطای 404 دارند را به صفحاتی که محتوای خوبی دارند ریدایرکت کنید. ریدایرکتهای 302 هم به 301 تبدیل کنید. همه موارد بالا را میتوانید با افزونه Rank Math به راحتی انجام دهید.
امنیت وبسایت
امروزه ایجاد یک وبسایت امن ضروری و حیاتی است. از این رو گوگل استفاده از پروتکل SSL (HTTPS) را به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی معرفی کرده است. اگر وبسایت شما امن نیست و از SSL استفاده نمیکنید سریعا برای فعال کردن آن اقدام نمایید.
7. تجربه خوشایند بازدید (یا خرید) با موبایل (موبایل فرندلی)
تعداد افرادی که با موبایل خرید میکنند روز به روز در حال افزایش است. در سال 2021، 72.9 درصد کل خریدهای آنلاین با موبایل انجام شده است که ارزش آن 3.56 میلیارد دلار بوده است. ارائه تجربه خوشایند بازدید سایت با موبایل برای مخاطبان شما بسیار مهم است.
پس شما بایستی وبسایت ریسپانسیو داشته باشد، سرعت بارگذاری آن بالا باشد و ناوبری آسانی برای کاربر فراهم کنید. صفحه سایت موبایلی شما پایه و اساس تعیین رتبه در گوگل است پس موارد زیر را در سایت خود بررسی نمایید:
- استفاده از طراحی ریسپانسیو
- بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه موبایل
- اندازه دکمه ها
- ناوبری آسان
- تطبیق محتوا با نسخه دسکتاپ
8. تجربه کاربری
تجربه کاربری عاملی مهم در موفقیت فروشگاه آنلاین شما است. گوگل تجربه کاربری را با عناصری مانند موبایل فرندلی بودن، سرعت صفحه، ساختار صفحه و لینک ها ارزیابی میکند. جدا از این موضوع، گوگل از سیگنالهایی که از کاربر دریافت میکند نیز برای ارزیابی تعامل بازدیدکنندگان با وبسایت شما استفاده میکند.
الگوهای رفتاری مثل: زمان ماندگاری، نرخ پرش، نرخ بازگشت کاربران به سایت شما به گوگل میگوید که آیا بازدیدکنندگان از تجربه ای که در فروشگاه شما داشته اند راضی هستند یا خیر؟
نحوه بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای تجربه کاربری
بهینه سازی شما باید برای افراد واقعی باشد نه برای گوگل!
طراحی باکیفیت: کاربران از وبسایت هایی با طراحی عالی استقبال میکنند و به آن وبسایت ها بیشتر اعتماد میکنند. اگر فروشگاه اینترنتی شما طراحی فوقالعادهای داشته باشد باعث جلب اعتماد کاربران و جذب بکلینک میشود.
طراحی یکپارچه: طراحی منسجمی در تمام صفحات به ویژه در صفحه پرداخت خود داشته باشید. کاربر در بازدید از صفحات متعدد شما نبایستی این تصور را پیدا کند که وارد سایت دیگری شده است. پس سعی کنید ظاهر سایت خود را در تمام صفحات ثابت نگه دارید.
جلوه های بصری: سعی کنید در تمام صفحات خود از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها افراد را به سمت خود جلب میکنند. استفاده از جلوه های بصری در صفحات محصول شما به مشتریان کمک میکند که محصول شما را به خوبی درک کنند و شبه ای برایشان بوجود نیاید.
کاربری آسان: ناوبری وبسایت خود را تا حد ممکن ساده و یکپارچه بسازید. ناوبری آسان باعث رضایت مشتری از سایت شما میشود.
9. ویدیو
استفاده از تصاویر باعث بهبود تجربه کاربری میشوند. بکارگیری ویدیو باعث نمایش بیشتر شما در نتایج جستجو خواهد شد و راهی عالی برای تبلیغ فروشگاه شماست.
احتمال خرید کردن مردم پس از دیدن ویدیو از محصول 64 تا 85 درصد افزایش مییابد. ویدیو قالب اصلی ایجاد ارتباط احساسی مشتریان با شما است. دیدن ویدیو بیشترین تعاملی است که مشتری میتواند قبل از خرید با محصول شما داشته باشد.
اگر بازدیدکنندگان برای دیدن ویدیوی شما وقت بگذارند، مدت طولانیتری در وبسایت شما باقی خواهند ماند. افزایش زمان ماندگاری مشتری در وبسایت، سیگنال مثبتی برای گوگل است و نشان دهنده ارزشمندی صفحه شماست.
در پی این سیگنال رتبه بندی شما در گوگل نیز افزایش مییابد. گوگل به وبسایت های دارای ویدیو پاداش بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو را میدهد. پس از ویدیو غافل نشوید!
از ساخت ویدیوهای کوتاه شروع کنید :
- معرفی دموی محصول
- مقایسه محصولات
- نقد و بررسی محصول
- ویدیوهای با مضمون « چگونه میتوان … »
جمعبندی
رقابت بین فروشگاه های اینترنتی بسیار شدید است. برجسته شدن و کسب بازدید در یک محیط شلوغ بسیار سخت است. ایجاد یک استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی قوی، پایه و اساس موفقیت تمام کسبوکارهای اینترنتی است.
تمرکز بر اجرای این 9 نکته کلیدی سئو فروشگاه اینترنتی به متمایز کردن فروشگاه شما از دیگر رقبا کمک می کند. اگر برای طراحی وبسایت فروشگاهی یا خدمات سئو مقرون به صرفه کمک نیاز دارید همین حالا با تیم نارون تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
6 پاسخ
سلام
من یه سایت فروشگاهی کوچیک دارم چطوری میتونم سئو کنم سایتمو
میشه راهنمایی کنین؟
پست قوی وعالی نوشتید
باتشکر
مقاله خیلی کاملی بود و تقریبا به همه موارد سئو فروشگاهی اشاره شده بود. ممنون از سایت نارون
سلام دوست عزیز
ممنون از نظر و انرژی مثبتی که به ما دادین
وقت بخیر
مطلب خوبی بود. من تازه وارد فضای سئو شدم و دوست دارم بیشتر یاد بگیرم تو این حوزه. امکان داره راهنمایی کنید؟
با تشکر
خیلی مفید و کاربردی بود
منتظر اپدیت جدید مقالاتتون هستم.
با تشکر